• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Milli07
    ivfbebis skrev 2017-08-25 13:57:20 följande:

Nu är jag ruvare :D Vi fick tillbaka vårt enda embryo <3

Testdag lördag 9/9.

Håller tummarna att det är guldägget! :)
  • Milli07

Idag kom fru röd på besök så imorgon kör vi igång med sprutorna. Nästa fredag ska vi till kliniken för ett första VUL. Iiiih så spännande men såååå nervöst!

• kattnos
    Milli07 skrev 2017-08-25 17:53:45 följande:

Idag kom fru röd på besök så imorgon kör vi igång med sprutorna. Nästa fredag ska vi till kliniken för ett första VUL. Iiiih så spännande men såååå nervöst!

Woho, lycka till och hoppas att du får må bra :)
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-08-25 17:52:23 följande:

Håller tummarna att det är guldägget! :)

Milli07 skrev 2017-08-25 17:53:45 följande:

Tack! :D

Lycka till med sprutorna!!
  • ijo
    ivfbebis skrev 2017-08-25 16:18:20 följande:

Tack!!

Men det där är ett tydligt plus! Åh grattis igen!!

Jag har ju tagit ovitrellen och då kan man inte fusktesta eftersom den kan ge falskt plus ????

Tack! Hoppas att vi alla plussar & få gå hela vägen <3

Ovitrellen kan ju sitta i upp till 10 dagar. Men efter det kan man ju tjuvtesta om man vill ;) Vad var det du satte in nu? 2, 3 eller 5-dagars?
  • Milli07

Tack för era lyckönskningar! Är rädd för att bli ett hormonellt monster. Hur har ni mått rent hormonellt och mentalt? Hur har det känts för er? Vet knappt vad jag ska förvänta mig.

• ijo
    Mjbo skrev 2017-08-25 17:50:50 följande:

Stort grattis . Hur tydligt som helst! <3

Milli07 skrev 2017-08-25 17:51:07 följande:

Åh grattis! Hoppas du slipper se en enda droppe blod på många månader :)

Tusen tack! <3
  • ijo
    Milli07 skrev 2017-08-25 19:58:05 följande:

Tack för era lyckönskningar! Är rädd för att bli ett hormonellt monster. Hur har ni mått rent hormonellt och mentalt? Hur har det känts för er? Vet knappt vad jag ska förvänta mig.

Spännande att få komma igång med sprutorna! Jag kände inte av något speciellt under spruttiden. Mådde typ som vanligt. Mot slutet blev det ju såklart lite tryck på äggstockarna (plockades på 19 äggblåsor). Men annars tycker jag det gick relativt smärtfritt att spruta :)
  • kattnos
    Milli07 skrev 2017-08-25 19:58:05 följande:

Det ska nog gå bra - jag har haft massa biverkningar men bara någon i taget och inte hela tiden - huvudvärk, trötthet, ont och uppsvälld (främst sista dagarna) kanske lite irriterad men inte så mycket mentala biverkningar :) Men stora delar har jag inte känt någonting och då blir man ju lite rädd att det inte händer något istället :)
  • Milli07

Det verkar vara många som trots allt mår rätt så bra under stimuleringen så hoppas så är fallet för mig också :) Tack för att ni delar med er!

Svar på tråden IVF start sommar 2017