IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Vi ska senare i veckan börja vårt allra första IVF -försök, inväntar mensen med skräckblandad förtjusning. Ju närmare dagen kommer ju mer skräckslagen blir jag att inte ens IVF ska hjälpa oss att få tillökning. Någon som känner igen skräcken och ångesten? Detta känns som vår sista och enda chans att få barn och är livrädd att även detta ska fallera.
Nu till en annan fråga. Jag ska ta Gonal-f 250, är inte det en väldigt hög dos? Eller är det en normal dos Gt börja med?
Vi ska senare i veckan börja vårt allra första IVF -försök, inväntar mensen med skräckblandad förtjusning. Ju närmare dagen kommer ju mer skräckslagen blir jag att inte ens IVF ska hjälpa oss att få tillökning. Någon som känner igen skräcken och ångesten? Detta känns som vår sista och enda chans att få barn och är livrädd att även detta ska fallera.
Nu till en annan fråga. Jag ska ta Gonal-f 250, är inte det en väldigt hög dos? Eller är det en normal dos Gt börja med?
Det är klart att man känner så - jag försöker dock inte tänka på det mitt i behandlingen. Tänker istället på hur fantastiskt det är att det överhuvudtaget fungerar att göra IVF! Skulle det sen visa sig att det inte fungerar för oss så skulle jag antagligen känna mig helt nedbruten men den känslan puttar jag till framtiden. Jag vill inte känna den innan jag vet, liksom.
Det är väl en ganska hög dos men långt ifrån max som vad jag förstår är 450. Jag började på 125 och har nu sänkts till 112,5. Kan det ha något med hur lättstimulerad man beräknas vara? Min läkare kollade första ul at jag hade många små äggblåsor och har en rätt ok äggreserv och utifrån det bestämdes min dos.
Lycka till med sprutorna och hoppas att du får starta snart! :)
Okej, vad tråkigt att du blev överstimulerad. Kände du av de mycket? Blev du dålig? Oktober kör vi antagligen också igång så då väntar vi båda spänt på oktober :) låt dagarna gå snabbt :)
Jag blev precis som du helt skräckslagen för misslyckande innan vi börjar. Tycker det känns bättre nu när det är igång. Ibland måste man ju släppa ut den känslan tror jag och låta sig vara ledsen, men sen putta bort den igen. Min bästa vän säger "det tar vi då" och det ger mig tröst. Den smärtan och sorgen tar vi då. Nu måste vi få hoppas litegrann.
Stor kram till dig!
Nervöst nu... hoppas på återföring imorgon och att dom inte ringer och avbokar ????
Nervöst nu... hoppas på återföring imorgon och att dom inte ringer och avbokar ????
Jag håller tummarna! Det kommer säkert gå jättebra :) *pepp* Du får uppdatera oss sen hur det har gått för jag är nyfiken!
Vi har UL nr 2 i morgon på sprutdag 10 och jag hoppas att de har fortsatt växa fint de små äggen! Jag är faktiskt inte så öm och svullen idag men det är typ stenhårt kring ena äggstocken så jag hoppas att det är ett bra tecken.