• MorTillTheo

Natten gör mig frustrerad

Jag har en son på 8,5 månader och går bet på att få honom att sluta äta på natten.

Har nattat med ersättning från start och han har då ibland sovit hela nätter men nu sover han inte alls hela nätter längre.

Har testat att ge välling till nattningen, gröt som sista mål inför natten, testat att ge gröt eller mat innan påfyllning av ersättning innan nattning men inget funkar han ska vakna från 01:30-04:00 att äta och då somnar han kl22:00 för natten.

Det tråkiga är oxå att vi skulle vilja sluta tvärt men vi bor i lägenhet som är väldigt lyhörd och våra närmsta grannar jobbar dagtid så man vill inte förstöra deras nätter heller. Vet att man inte ska bry sig allt för mkt om sånt men jag vet själv hur det är att inte få sova och ska till jobbet!

Snälla hjälp mig jag vill inte upp flera gånger på nätterna mer. (Okey han vaknar 1 -4 gånger men det är mkt för honom)

• Svar på tråden Natten gör mig frustrerad
  • Jennifer16

Hej jag fick rådet av min barnmorska att ge min dotter vatten på natten om hon vaknade. Deras kroppar är som alarmklockor, vaknar vid vissa tidpunkter och då samma tid oftast. Vatten för att kroppen ska får veta att den klarar sig till morgonen utan välling???? det tog en vecka och nu sover hon hela nätterna igen. Kan dom ta flaskan själv så e det bara att ställa en flaska så kan dom ta den själv ist för att skrika på hjälp????

• MorTillTheo
    Jennifer16 skrev 2017-06-14 08:50:12 följande:

Hej jag fick rådet av min barnmorska att ge min dotter vatten på natten om hon vaknade. Deras kroppar är som alarmklockor, vaknar vid vissa tidpunkter och då samma tid oftast. Vatten för att kroppen ska får veta att den klarar sig till morgonen utan välling???? det tog en vecka och nu sover hon hela nätterna igen. Kan dom ta flaskan själv så e det bara att ställa en flaska så kan dom ta den själv ist för att skrika på hjälp????

Jag har oxå fått det tipset men när han känner att det är vatten i flaskan eller pipmuggen så blir han mer arg/ledsen :( Blev din dotter det oxå först? Isf hur gjorde du?
  • Jennifer16

Japp hon blev helt hysterisk men det gav med sig. Dom förstår ju inte varför vi gör så så helt naturligt blir dom ledsna, men har man bara lite is i magen och tålamod så ger det med sig till slut. Jag gav vatten eller nappen och tröst och efter ca en vecka gav hon sig och fanns sig i att inte äta på natten. Hon sover som en stock hela nätterna nu! Hon äter en stor frukost ist och håller sig glad och nöjd tills nästa mål. Men visst det finns ju alltid de som det inte funkar för , men min barnmorska sa att det är helt ok att låta bli att mata på natten för de klarar sig utan i den åldern. Hoppas att det funkar för dig med.????

• MorTillTheo
    Jennifer16 skrev 2017-06-14 11:12:58 följande:

Japp hon blev helt hysterisk men det gav med sig. Dom förstår ju inte varför vi gör så så helt naturligt blir dom ledsna, men har man bara lite is i magen och tålamod så ger det med sig till slut. Jag gav vatten eller nappen och tröst och efter ca en vecka gav hon sig och fanns sig i att inte äta på natten. Hon sover som en stock hela nätterna nu! Hon äter en stor frukost ist och håller sig glad och nöjd tills nästa mål. Men visst det finns ju alltid de som det inte funkar för , men min barnmorska sa att det är helt ok att låta bli att mata på natten för de klarar sig utan i den åldern. Hoppas att det funkar för dig med.????

Jag ska helt enkelt ha lite is i magen och "truga" med vattnet och strunta i att grannarna blir väckta det är ju ett barn man tycker ju inte att man ska kunna bli allt för arg på en sån liten som dom vet att han är.

Jag ska testa vattnet tack för dina svar:)
  • Fru Ve

Om du förbereder varmt vatten i termos samt pulver så kan du göra i ordning en flaska direkt vid sängen. Jag gjorde så, sov också med barnet i min säng. Då går det smidigt och man får sova så mycket som möjligt..... Ett alternativ till att avvänja om du tycker det blir för jobbigt.

• MorTillTheo

Uppdatering från natten!

Sonen vaknade kl 03:00 jag lade honom i vår säng och han rullade runt en stund och smågnällde tillslut så tog jag upp honom i min famn och gav honom vatten som han totalvägrade ta efter två klunkar. Jag vaggade honom tillsammans med radion på i famnen, OCH HAND SOMNADE !!!!:D det hela tog ca 40-45 min och det var inte jobbigt för jag var bestämd när jag vaknade att nu ska det funka! Och det gick! Hoppas det blir så nästa natt oxå!:) tack så mkt för allt ni underbara människor jag återkommer om en uppdatering i morgon oxå i hopp om att det funkar något liknande inatt. Förstår att det kan bli bakslag osv men hoppet finns!:D

Svar på tråden Natten gör mig frustrerad