Inlägg från: Jennifer16 |Visa alla inlägg
  • Jennifer16

Natten gör mig frustrerad

Hej jag fick rådet av min barnmorska att ge min dotter vatten på natten om hon vaknade. Deras kroppar är som alarmklockor, vaknar vid vissa tidpunkter och då samma tid oftast. Vatten för att kroppen ska får veta att den klarar sig till morgonen utan välling???? det tog en vecka och nu sover hon hela nätterna igen. Kan dom ta flaskan själv så e det bara att ställa en flaska så kan dom ta den själv ist för att skrika på hjälp????

• Jennifer16

Japp hon blev helt hysterisk men det gav med sig. Dom förstår ju inte varför vi gör så så helt naturligt blir dom ledsna, men har man bara lite is i magen och tålamod så ger det med sig till slut. Jag gav vatten eller nappen och tröst och efter ca en vecka gav hon sig och fanns sig i att inte äta på natten. Hon sover som en stock hela nätterna nu! Hon äter en stor frukost ist och håller sig glad och nöjd tills nästa mål. Men visst det finns ju alltid de som det inte funkar för , men min barnmorska sa att det är helt ok att låta bli att mata på natten för de klarar sig utan i den åldern. Hoppas att det funkar för dig med.????

Svar på tråden Natten gör mig frustrerad