• Anonym (Nyfiken)

Hur lång 'ska' en tjej va?

Undrar om längden spelar någon roll för er killar. Ex att eran tjej måste va under 170cm lång. Själv är jag runt 180. Spelar det någon roll och isf hur lång ska hon va?

• Svar på tråden Hur lång 'ska' en tjej va?
  • Anonym (xxs)
    Anonym (Nicke) skrev 2018-11-21 10:38:48 följande:
    Måste du bry dig om de som tycker olika? Du kan inte ta åt dig av vad andra killar & män skriver?

Ja föredrar tjejer under 170cm!! Och nej jag är inte en kort kille utan 180+++
    Problemet är ju att det finns många som tycks ha ett behov av att förolämpa korta tjejer. Jag har blivit kallad för dvärg i flera trådar. 
  • Anonym (rir)
    Anonym (Krypto) skrev 2018-06-27 16:57:44 följande:

Mellan 170-182cm anses vara en bra längd på tjejer enligt de flesta killarna. Det gjordes en undersökning om detta för inte så längesedan.

Och vad är det för nån undersökning? Jag tror det är rent skit snack.
  • Anonym (Borgen)
    Anonym (Vad??) skrev 2018-05-03 10:23:20 följande:
    Långa tjejer är otroligt snyggt. Du kanske inte tycker att det är snyggt med långa tjejer, men det tycker iaf vi killar. Om det är till någon tröst. Dessutom tror jag att de flesta män tänder på en kvina som är jätte lång á la modell-stuk och ändå har högklackat.
    Du kan ju tala för dig själv, jag tycker inte längden är viktig alls men om jag skulle föredra något skulle det bli korta tjejer.
  • Anonym (xs)
    Anonym (Vad??) skrev 2018-05-03 10:23:20 följande:
    Långa tjejer är otroligt snyggt. Du kanske inte tycker att det är snyggt med långa tjejer, men det tycker iaf vi killar. Om det är till någon tröst. Dessutom tror jag att de flesta män tänder på en kvina som är jätte lång á la modell-stuk och ändå har högklackat.
    Bara för att du inte gillar korta tjejer så ska du inte tro att alla killar håller med dig! 
    Du kanske tycker om dryga lyktstolpar med det finns faktiskt massor av fina feminina tjejer som är korta.
  • Anonym (Ace)

Allt annat lika (vilket det väldigt sällan är) så föredrar jag 170-175 cm långa tjejer. Min barndomskompis (jämnlång med mig) tycker jag är dum i huvudet.... Han föredrar 160-165 cm och absolut inte över 170 cm....

Summa sommarum: längden på tjejen är sällan en dealbreaker och killarna har olika smak.... Ganska enkelt egentligen.

• Anonym (kortast)
    Anonym (Bjk) skrev 2018-11-10 12:09:40 följande:

Tycker inte det är så intressant. Långa tjejer (170-185) kan ofta se snyggare ut vilket jag gillar, men det är ingen stor sak. Så länge hon inte är under 160 är det okej

Och varför skulle det inte vara ok med längden 155 cm? Det finna massor av tjejer som är 150-160 cm, vad är det för fel på dessa? Vad skulle den otroliga skillnaden vara om en tjej är 160 eller 150?  
  • Anton Chigurh
    Anonym (xxs) skrev 2018-11-21 17:23:28 följande:

Problemet är ju att det finns många som tycks ha ett behov av att förolämpa korta tjejer. Jag har blivit kallad för dvärg i flera trådar. 

Håller med.

Sök hjälp.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Linda)

Vad har det för betydelse? Så dumt. Der är väl inte längden som är viktigast. Det är vad man har innanför pannbenet

• Anonym (yes)
    Anonym (Krypto) skrev 2018-06-27 16:57:44 följande:

Mellan 170-182cm anses vara en bra längd på tjejer enligt de flesta killarna. Det gjordes en undersökning om detta för inte så längesedan.

Det finns massor av bra tjejer som är kortare, typ 150-160 cm. Den undersökningen som du skriver om kan du köra upp nånstans.
  • Anonym (Nicke)
    Anonym (yes) skrev 2018-11-29 09:18:23 följande:
    Det finns massor av bra tjejer som är kortare, typ 150-160 cm. Den undersökningen som du skriver om kan du köra upp nånstans.
    Notera att hen inte svarat på frågan om källan Tungan ute

Kan det rimligen va så att det inte existerar en sådan undersökning? Demon
  • Anonym (Linda)

Hur lång ska en tjej va ...detsamma som att fråga hur lång ska en kuk vara.

Vilken dum fråga har inte hört en dummare.

Precis som tjejer är objekt.

Vad dom har innanför pannbenet är väl det viktigaste.

• Anonym (Ace)
    Anonym (Linda) skrev 2018-11-29 13:20:26 följande:

Hur lång ska en tjej va ...detsamma som att fråga hur lång ska en kuk vara.

Vilken dum fråga har inte hört en dummare.

Precis som tjejer är objekt.

Vad dom har innanför pannbenet är väl det viktigaste.

Man kan tycka vad man vill om frågan men tror nog att TS är intresserad av preferenserna dvs vad man föredrar om man får välja. Hur tänker du ifall det innanför pannbenet är snarlikt? Håller nämligen med dig om att det som finns där är mkt viktigare än en persons längd? Exempelvis, är du helt likgiltig inför om din kille är 150 cm, 180 cm eller 210 cm lång givet att killarnas övriga egenskaper är jämförbara? Vill du ha en kille med en 5, 15 eller 25 cm kuk om killarna de sitter på alla är förnuftiga? Tror att du fäster för mycket fokus på ordet "ska" i rubriken.

Visst, om rubriken tolkas bokstavligen så blir det ju knepigt att tjejen måste ha en viss längd annars blir det inget. Längden är bara en faktor bland flera och som bekant del av ens yttre... Sen finns det i förvägen ungefär 296 trådar som frågar om kvinnors längd så det underlag som finns i dem borde ju vara tillräckligt för att kunna bilda sig en hygglig uppfattning i frågan.
  • Anonym (Miss xxs)
    Anonym (Ace) skrev 2018-11-29 15:33:30 följande:
    Man kan tycka vad man vill om frågan men tror nog att TS är intresserad av preferenserna dvs vad man föredrar om man får välja. Hur tänker du ifall det innanför pannbenet är snarlikt? Håller nämligen med dig om att det som finns där är mkt viktigare än en persons längd? Exempelvis, är du helt likgiltig inför om din kille är 150 cm, 180 cm eller 210 cm lång givet att killarnas övriga egenskaper är jämförbara? Vill du ha en kille med en 5, 15 eller 25 cm kuk om killarna de sitter på alla är förnuftiga? Tror att du fäster för mycket fokus på ordet "ska" i rubriken.

Visst, om rubriken tolkas bokstavligen så blir det ju knepigt att tjejen måste ha en viss längd annars blir det inget. Längden är bara en faktor bland flera och som bekant del av ens yttre... Sen finns det i förvägen ungefär 296 trådar som frågar om kvinnors längd så det underlag som finns i dem borde ju vara tillräckligt för att kunna bilda sig en hygglig uppfattning i frågan.
    Det är ett faktum att många kortare tjejer upplever problem i vardagen vilket är jäkligt irriterande. På detta forum så skrivs det rent hat i flera trådar där korta tjejer kallas för dvärgar.
    I vardagen är huvudproblemet att så många skapar irritation, inte tycks ta en kort tjej på så stort allvar, finns många exempel.
  • Anonym (Ace)
    Anonym (Miss xxs) skrev 2018-12-02 07:21:16 följande:

Det är ett faktum att många kortare tjejer upplever problem i vardagen vilket är jäkligt irriterande. På detta forum så skrivs det rent hat i flera trådar där korta tjejer kallas för dvärgar.

I vardagen är huvudproblemet att så många skapar irritation, inte tycks ta en kort tjej på så stort allvar, finns många exempel.

Förstår att det känns oerhört irriterande för korta tjejer och tycker att den typen av tillmälen egentligen säger mer om de som yttrar (eller skriver) orden än vad det säger om de korta tjejerna. Försöker själv leva efter devisen att har jag inget positivt att säga så håller jag tyst (eller försöker framföra budskapet på ett sätt som inte är nedsättande och oförskämt). Att vara en respektlös tölp som klankar ned på andra är värre än att vara kort alla dagar i veckan.
  • Anonym (Nicke)
    Sluta bry dig om trollen då? Finns ju gott om oss andra män här som gillar kortare tjejer. Det e fler som klagar över feta, men då e det inte så många som höjer på ögonbrynen. Många män blir hårt ansatta om de, är korta men jag har aldrig upplevt att någon kvinna fått höra att hon är för kort "annat än på FL" Inga av mina polare och bekanta har några problem med kortare tjejer, snarare det motsatta.
  • Anonym (Style)
    Jag är fullkomligt övertygad om att flertalet av dem om skriver så om korta tjejer är rena troll. De som verkligen tycker så är bara att ignorera.

Jag tror att de är få killar som inte gillar korta tjejer.
  • Anonym (Nicke)
    Anonym (Style) skrev 2018-12-04 12:57:06 följande:
    Jag är fullkomligt övertygad om att flertalet av dem om skriver så om korta tjejer är rena troll. De som verkligen tycker så är bara att ignorera.

Jag tror att de är få killar som inte gillar korta tjejer.
    Exakt! Till min kännedom är de ytterst få.
  • Anonym (Ohbmökhvvkjb)

2 meter eller längre

Svar på tråden Hur lång 'ska' en tjej va?