• Syskonönskan

Bruna flytningar och molvärk

Jag är enligt beräkningar gravid i vecka 7+0 idag (onsdag) och sen i söndags har jag haft bruna flytningar från och till. Igårkväll kom det mer och nu kommer det nästan varje gång jag går på toaletten. Känns som det är kört igen, fick ett missfall förra sommaren som blev segdraget då kroppen inte svarade på cytotek och det blev en skrapning.

Har molvärk så gott som hela tiden. Kommer inget färskt blod (än). Ska på vul imorgon och håller på att bli knäpp av detta. Tycker att grav. symptom är så gott som försvunna. Finns det någon som varit med om liknande? Hoppas så att få se ett tickande hjärta imorgon, men det känns som sagt som att det är kört.

• Svar på tråden Bruna flytningar och molvärk
  • Elm96

Jag lider med dig i din oro! Jag fick själv missfall i början på april men för mig kom det nästan färskt blod på en gång. Om du endast har flytningar i annorlunda färg så är det lugnt än så länge! Färskt blod och smärta, då är det inte alls lika bra däremot. Har faktiskt inget bra svar som kommer få dig klokare...men vi får hoppas att det går bra på vul <3

• Jsv17

Jag har haft blödningar och bruna, rosa, orangea flytningar av och till under min grav från jagvplussade till v.14 (v. 16 nu) Jag har varit på 2 vul och kubul och har haft en pigg liten bebis med tickande hjärta i magen varje gång

Så det kan vara början på ett MF men det kan faktiskt vara helt ok också, håller tummarna att du får se ett pickande hjärta imorn

• Miriami

Jag hade bruna flytningar i några dagar och sedan rosa och röda. Fick missfall.

• Tino
    Syskonönskan skrev 2017-06-14 12:24:04 följande:

Jag är enligt beräkningar gravid i vecka 7+0 idag (onsdag) och sen i söndags har jag haft bruna flytningar från och till. Igårkväll kom det mer och nu kommer det nästan varje gång jag går på toaletten. Känns som det är kört igen, fick ett missfall förra sommaren som blev segdraget då kroppen inte svarade på cytotek och det blev en skrapning.

Har molvärk så gott som hela tiden. Kommer inget färskt blod (än). Ska på vul imorgon och håller på att bli knäpp av detta. Tycker att grav. symptom är så gott som försvunna. Finns det någon som varit med om liknande? Hoppas så att få se ett tickande hjärta imorgon, men det känns som sagt som att det är kört.

Jag har haft och har fortfarande blödningar och flytningar av olika färger. Allt såg bra ut på ultraljud i vecka 6 och 8. Nu väntar KUB i vecka 13 om någon vecka. Läkarna har sagt att jag ska ta det lugnt och vänta till KUB. Inget jag kan göra för att förhindra om det skulle vata missfall. Håller tummarna att det går bra.
  • Syskonönskan

Då var missfallet konstaterat. Fick lite blödningar i morse efter en kväll igår med mkt ont. Ska utredas om 1,5 vecka när allt förhoppningsvis kommit ut. Positivt är i alla fall att kroppen verkar ta hand om det själv denna gång. Enl. gyn hade den avstannat i vecka 5. Livet slltså!

• 3hjärtan
    Syskonönskan skrev 2017-06-15 09:19:08 följande:

Då var missfallet konstaterat. Fick lite blödningar i morse efter en kväll igår med mkt ont. Ska utredas om 1,5 vecka när allt förhoppningsvis kommit ut. Positivt är i alla fall att kroppen verkar ta hand om det själv denna gång. Enl. gyn hade den avstannat i vecka 5. Livet slltså!

Beklagar.

Är i samma sits. Färgade flytningar sen i lördags och igår vid varje toalettbesök. Idag inget ( ännu iaf) men alla symtom borta. Är v7+. Så räknar med att det är avslutat nu. Tänkte ringa om vul nästa vecka men ska se först hur mkt mer jag kommer blöda. Annars bättre kolla lämgre fram om allt kommit ut.

Hade SU endast flytningar vid toalettbesök eller kom det i trosan också?
  • Syskonönskan

Mitt började såhär:

Söndag: (v. 6+4) brunbeiga flytningar i trosan, lite på pappret. Började använda trosskydd som det kom ytterst lite i.

Måndag: Nästan inget alls fram till eftermiddagen. Brunbeiga flytningar när jag sen torkade mig. Inget i trosskyddet.

Tisdag: Bruna flytningar både på papper och i trosskydd.

Onsdag: Mörkare bruna flytningar, rikligare och mer och mer ont. På kvällen hade jag riktigt ont i både mage och rygg.

Torsdag: Brunröda flytningar på morgonen, mer o mer kommer efter hand. Nu börjar det komma rött när jag torkar mig också. Inväntar att allt ska komma ut så jag kan släppa detta och gå vidare.

Nu när jag tänker tillbaka så började jag få ont i mage och rygg för ca en vecka sedan samt att mina spända bröst gick tillbaka. Mådde illa och kräktes på lördagen dock. Smärtan i magen var väldigt konstant, men inte så den hindrade mig från att leva som vanligt med jobb osv. Trodde nog att det var växtvärk. Hoppas jag aldrig mer behöver vara med om ett missfall igen!

• Delilah2001

Vad tråkigt!

Jag fick två missfall i rad före min nuvarande graviditet.

Första började med lite blodblandade flytningar, till och från under några dagar. Sen kom missfallet i gång med blödning som riklig mens och ont. Var i vecka 7.

Andra gången fick jag en ytterst liten brun flytning i vecka 6. Sen hände inget mer, och graviditetssymptomen fortsatte som vanligt. Men vid ultraljud i vecka 9 visade det sig att graviditeten stannat av i vecka 6.

När jag blev gravid för tredje gången hade jag inga större förhoppningar, men nu är jag i vecka 36.

Hoppas du blir gravid snart igen, och att det stannar kvar då!

Svar på tråden Bruna flytningar och molvärk