Inlägg från: Alexi |Visa alla inlägg
  • Alexi

Går ni båda föräldrar på skolavslutningen?

Bara nyfiken, hur andra gör. Går ni båda föräldrar (om det finns två föräldrar alltså) på skolavslutningen, eller går bara den ena och i så fall vem och varför?

(frågan är inte om bonusföräldrar, mormor eller faster går utan det är just barnets föräldrar jag undrar över)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-14 15:40
    Och en annan fråga. Är ni hellediga med barnen den dagen eller lämnar ni dem ensamma hemma eller på fritids efter avslutningen och åker till jobbet?

• Svar på tråden Går ni båda föräldrar på skolavslutningen?
  • Alexi

Jag tycker det är roligt att fira sommarlovet. Jag minns ju känslan från när man var liten och hela lovet låg framför en.
    Att det ska firas visar väl alla oerhört finklädda elever och lärare.

Vi gör inget stort men är lediga, åker iväg och köper glass, kanske picknick osv.

Men man blir ju lite beklämd när alla finklädda barn sitter i klassrummet, föräldrarna står runt och barnet som vi vet bor hos fosterförälder kommer lite sent när det redan börjat och utan någon vuxen som deltar i hens dag.

• Alexi

Och samma sak med fritids. På en skola med flera hundra barn så är det enstaka som går på fritids resten av dagen och får hänga med lärarna.

• Alexi

Ni som inte gillar skolavslutningarna, tycker det är tråkigt osv, vad är det ni inte gillar? Man står där i förhoppningsvis vackert sommarväder, finklädda barn som sjunger sommarsånger. Inte ett öga är torrt.

Jag tycker det är en underbar grej!

• Alexi
    Kasperina skrev 2017-06-17 10:35:09 följande:
    Barnet vet att ni är där?
    Måste erkänna att tanken att skippa en av barnets skolavslutningar aldrig slagit mig.
    Nej jag håller med. Vi går alltid båda föräldrarna och även Mormor och Morfar om de har möjlighet.
Svar på tråden Går ni båda föräldrar på skolavslutningen?