lodjuret10 skrev 2017-06-15 15:13:56 följande:
UV-dräkt tänkte jag inte ens på, det är ju toppen! Tycker dock det är skillnad för där har det en "funktion", förstår inte varför två-åringar måste gå med små bikinis med volangkant. Jag har själv inte barn men jobbar i butik som säljer barnkläder och det är från det som dessa funderingar väckts.
Menar inte att sexualisera barnen, menar att plagget i sig blir sexualiserande då det inte tillför något men samtidigt vill man ju inte att barnen ska vara nakna ifall det är någon gubbe eller gumma som får för sig saker...
Får jag en dag barn kommer jag absolut köra på badkläder med UV-funktion. Praktiskt!
Jag har väldigt svårt att förstå vad du menar. Klänningar och kjolar fyller ju inte heller någon mening om man säger som så. De bärs ju också av vuxna kvinnor. Så att en bikini eller baddräkt sexualiserar barnet är ju något som finns i de vuxnas huvud och inget annat. Och det är först de senaste 10-20 åren som man gjort detta. Vi som var små innan dessa plagg blev tabu, så var det nog ingen, med vettiga tankar, som gjorde detta. Numera ser ju var och varannan vuxen i generationerna efter oss, dessa plagg som sexualiserade