Inlägg från: Dixie |Visa alla inlägg
  • Dixie

Att jobba suger!!!

Anonym (utmattad) skrev 2017-06-15 22:07:09 följande:

Va e traktamente? kan man ansöka om de? skulle va godis att få ut nåra tusen extra bara så där. tråkigt att höra att ni har det fattigt hoppas de blir bättre sen. kan tipsa om matlåda

Traktamente får du om du åker iväg för ditt jobb - inget som vem som helst kan ansöka om....
  • Dixie
    Anonym (utmattad) skrev 2017-06-15 22:25:51 följande:

det känns typ as tidigt nu på sommarn när man e van vid att va ledig.. kommer säkert venja mig men nu känns det pest.. spesiellt med den dåliga lönen hade man tjänat bättre hade det varit motviering

egentligen är ja inte så intresserad av lärar yrket mest utbildningen som ja hört är soft. men förhoppnings vis får man göra eget schema då kommer ja inte börja några lektioner före 10 lol!

skolan slutade väl förra veckan - så du kan ju inte hunnit vänja ( inte venja) dig vid sovmorgon än?!
  • Dixie
    Anonym (utmattad) skrev 2017-06-15 22:32:19 följande:

börja 1 juni men va ledig två dar när studenten var så två veckor förstår dok inte din fråga

Nä, jag förstår det var ju en ganska avancerad fråga - när du utbildat dig till lärare kanske du kan förstå lite mer.... hoppas bara inte svensklektionerna är 8-10, då blir det ju tufft!
  • Dixie
    Anonym (utmattad) skrev 2017-06-15 22:50:39 följande:

hade vg i svenska. ingen anledning att va elak när jag vill ventilera lite. tycker det va onödigt skrivet.

Är det inte dags att du går och lägger dig - du ska ju upp sååå tidigt imorgon?!
  • Dixie
    Anonym (utmattad) skrev 2017-06-15 23:03:03 följande:

nu betygssätts juh inte poster man skriver på internet men visst svenska lektionerna va rätt slappa typ alla fick vg bara man kom på lektionerna

är du lärare? har du några tipps?

VG? Har du gått om flera år och har kvar gamla betyg?
  • Dixie
    Anonym (utmattad) skrev 2017-06-15 23:06:34 följande:

men åååå alla säger fortfarande vg för b eller c

Hur vet du då om du har b eller c om du kallar två olika betyg för VG - verkar ju jättekånstigt......
Svar på tråden Att jobba suger!!!