Inlägg från: Anonym (sluta klaga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sluta klaga)

Att jobba suger!!!

Herregud människa, ryck upp dig och välkommen till vuxenlivet! :)
    När jag var 19 och nyss tagit studenten hade jag arbetstid 06:30-15:00. Jag gick upp 05:00 duschade, rastade hunden, packade väskan och cyklade till jobbet. VARJE DAG utan att klaga. jag hade ett jobb! jag slapp sitta på arbetsförmedlingen och leta jobb. Jag var en av de som redan hade anställning när jag tog studenten. hade en månadslön på ca 19 000 innan skatt.

OCH jag betalade hyra hemma 3000kr/mån. jag är mina föräldrar evigt tacksam, jag fick bo hemma när jag läste till ingenjör och det räckte med att jag betalade hyra när jag hade lön och när jag inte hade lön utan enbart studiebidrag så fick jag hjälpa till mer i hemmet istället. inte klagade jag för det, jag slapp ju studielån och var således skuldfri när jag tog examen till skillnad från många andra av mina klasskompisar som gick ut med ett par hundra tusen i studieskulder som de betalar av än idag.

när jag tog examen hade jag en ingångslön på 22 000. Idag är jag 32 år och tjänar 31000 sakta men säkert går det uppåt :) jag har ett bra jobb, schyssta villkor och arbetstider (dagtid med flex) och ett roligt utmanande jobb. Och jag går fortfarande upp 05:00 varje arbetsdag utan att klaga!

Svar på tråden Att jobba suger!!!