• Forumfr1

Hur lång tid tar det tills svampen försvinner med behandling? I underliv.

Började idag med canesten kräm och svalde en engångstablett diflucan som jag fick. Förstår att jag inte kan förvänta mig mirakel kvällen samma dag men ändå.. Det kliar något fruktansvärt och undrar när det börjar bli bättre, brukar det ta några dagar?

• Svar på tråden Hur lång tid tar det tills svampen försvinner med behandling? I underliv.
  • Anonym (Svampen)

Jag har bara haft svamp i underlivet en gång och det tog tre dagar för symtomen att försvinna, men jag tror jag behandlade en vecka eller något ditåt (det stod att man skulle göra det)

Hoppas det blir bättre för dig snart!

• Anonym (Wildrat)

Det blir snart bättre men om du har mycket klåda rekommenderar jag krämen Cortimyk istället. Den innehåller svampmedel och hydrokortison som är klådatillande. Eg mot fotsvamp men funkar bra i underlivet också.

• Ser0tonin

Även om dina fysiska symtom på svamp har försvunnit så ska du fortsätta med att smörja in med krämen, åtminstone en vecka efter att symtomen försvunnit.

• Meriall

Diflucan tar ca en vecka. Cortimyk lindrar som någon skrev. Ta det så känns det nog bättre redan imorgon.

Svar på tråden Hur lång tid tar det tills svampen försvinner med behandling? I underliv.