Inlägg från: Konservativ |Visa alla inlägg
  • Konservativ

Vad provoceras du av?

Anonym (blaaaaaaaa) skrev 2017-06-17 15:40:16 följande:

Folk som försöker göra åsikter till sanningar

Folk som förnekar att det finns sanningar. Finns inga farligare människor.

Annars provoceras jag av SR/SVT:s äckliga marxistpropaganda. 

Ordet hen.
  • Konservativ
    Anonym (blaaaaaaaa) skrev 2017-06-17 16:17:20 följande:
    Du är ju typexemplet på just det jag menar, tack för att du illustrerar det så fint

Förstår du förresten skillnad mellan sanning och det folk försöker göra till sanningar? DET om något är farligt och dessa människor framstår ocså mer aggressiva
    Varifrån kommer denna attityd att de som inte håller med inte förstår? Kan du inte ta ett vuxet resonemang utan att tro att din kontrahent har ett lägre förstånd? Nu är det så att det finns olika ståndpunkter hos olika människor. 

Men jag förlåter dig. Jag har ätit en god middag.
  • Konservativ
    tribe 78 skrev 2017-06-17 16:21:13 följande:
    Vad har det med att göra med att det finns folk som hittar på saker och försöker sprida det som sanningar, tror du blandar ihop äpplen med päron

Så du anser alltså att allt som SR och SVT säger är osanningar och att dem är 'äckliga' det visar ju klar vilken ståndpunkt du har om inte annat, men vilka anser du då står för sanningen om dessa medier inte gör det?

Vilka opartiska oberoende medier sägger sanningen enligt dig?
    Jag är faktiskt intresserad av att höra vad du tycker.
    1. Det har med sanningar att göra och således rör det samma ämne. Olika aspekter men likväl samma ämne.

2. Jag skrev inte att allt som sägs i statstelevisionen/radion är osanningar utan jag skrev att de far med marxistpropaganda. Propaganda kan bedrivas på många sätt, osanningar är bara ett av dem. 

3. Min ståndpunkt är att marxismen är den värsta rörelse som mänskligheten råkat ut för, så visst, därför äcklas jag av Statstelevisionens gråtreportage från massmördaren Castros frånfälle.

4. Det finns inga opartiska oberoende medier. Bara genom att informera sig genom flera kanaler och genom att fundera över deras filter kan man komma fram till en någorlunda realistisk bild. Det betyder inte att det inte finns sanningar, bara att det är komplicerat och ibland svårt att komma fram dit.
Svar på tråden Vad provoceras du av?