• Anonym (Ts)

Vad provoceras du av?

Vad provoceras du av? Stort och smått.

Har själv dålig självkänsla, något jag är medveten om men oförmögen att göra nåt åt. Eller, jag vet inte vad jag ska göra åt det, rättare sagt. Och jag har märkt att jag provoceras av de som har en stark självkänsla, som är lyckliga, som anser sig själva vara viktiga och får ta plats. Jag beundrar dem vansinnigt mycket samtidigt som det provocerar mig väldigt mycket. Framför allt provoceras jag av dem som är ganska medelmåttiga, men som är väldigt lyckliga och nöjda med det, och som trots att de själva kanske inte har finaste huset eller bästa karriären har känslomässigt råd att genuint glädjas åt andra och inte jämföra sig själva eller se ner på det de själva har. Skulle så gärna vilja vara en sån person.

• Svar på tråden Vad provoceras du av?
  • Aniiee

jag är rätt svårprovocerad, men något som gör mig totalt skogstokig är personer som ser sig själva som/gör sig själva till (ännu värre...) offer, låtsas vilja göra något åt sitt liv, men sedan ändå är lika stora, oftast självvalda offer nästa gång man pratar med dem. sånna där som inte kommer ur sin självömkan och hoppas och tror att alla andra ska serva dem med allt hela tiden. Eller, som min mamma sa, tror att det ska komma stekta sparvar och flyga in i munne på dem helt självmant.

DET provocerar mig. Förmodligen för att många sånna personer klagar på hur svårt de har haft det i livet/barndomen, men vid närmare granskning har de haft det helt ok, medan andra, som på allvar haft svår barndom inte alls klagar och offerkoftar sig.

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • nnnnnnnn

Provoceras av de som säger att de inte har råd att pappan tar ut sina 60/90 föräldradagar utan hellre låter dem brinna inne, då det är uppenbart att de inte ens räknat på det hela eller vill lyssna när man säger att det finns sätt att ta ut dem utan att förlora pengar.

Även av dem som låter sin SGI gå åt skogen, trots att det är totalt onödigt och att de vet om hur man gör för att skydda sin SGI. Tex en väninna som tog ut 3 dagar/vecka under 3 år, trots att de inte behövde de pengarna alls utan bara satte dem på ett konto, istället för att ta ut 0 under första året och sen 5 dagar/vecka.

• Anonym (blaaaaaaaa)

Folk som försöker göra åsikter till sanningar

• Konservativ
    Anonym (blaaaaaaaa) skrev 2017-06-17 15:40:16 följande:

Folk som förnekar att det finns sanningar. Finns inga farligare människor.

Annars provoceras jag av SR/SVT:s äckliga marxistpropaganda. 

Ordet hen.
  • Anonym (blaaaaaaaa)
    Konservativ skrev 2017-06-17 16:00:31 följande:

Ordet hen.
    Du är ju typexemplet på just det jag menar, tack för att du illustrerar det så fint

Förstår du förresten skillnad mellan sanning och det folk försöker göra till sanningar? DET om något är farligt och dessa människor framstår ocså mer aggressiva

• tribe 78

Ordet godhetsknarkare' - det måste ju provocera varenda normalt tänkande människa

• tribe 78
    Konservativ skrev 2017-06-17 16:00:31 följande:

Ordet hen.
    Vad har det med att göra med att det finns folk som hittar på saker och försöker sprida det som sanningar, tror du blandar ihop äpplen med päron

Så du anser alltså att allt som SR och SVT säger är osanningar och att dem är 'äckliga' det visar ju klar vilken ståndpunkt du har om inte annat, men vilka anser du då står för sanningen om dessa medier inte gör det?

Vilka opartiska oberoende medier sägger sanningen enligt dig?
    Jag är faktiskt intresserad av att höra vad du tycker.
  • falukorv

Jag provoceras av människor med pissig arbetsmoral. Säg upp er och låt någon arbetsvillig ta jobbet liksom!!!

Och så provoceras jag av människor som saknar självinsikt/självkännedom eller liknande. Tex när folk säger att de är sååå dåliga på något och så är de tusen ggr bättre än en själv. Eller när de kritiserar/snackar skit om folk och så är de exakt likadana..

• Aniiee
    falukorv skrev 2017-06-17 17:19:00 följande:

Jag provoceras av människor med pissig arbetsmoral. Säg upp er och låt någon arbetsvillig ta jobbet liksom!!!

Och så provoceras jag av människor som saknar självinsikt/självkännedom eller liknande. Tex när folk säger att de är sååå dåliga på något och så är de tusen ggr bättre än en själv. Eller när de kritiserar/snackar skit om folk och så är de exakt likadana..

tvivlar på att det är självinsikten som brister där. Det är nog snarare självkänslan...
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Agaton
    Anonym (blaaaaaaaa) skrev 2017-06-17 15:40:16 följande:

350 000 pensionärer som (flertalet) arbetat i hela sina liv och nu tvingas leva på fattigdomsgränsen i Sverige. Samtidigt vräker vi ut miljarder på lycksökande migranter som glider in på ett bananskal utan att på något vis ha bidragit till välfärdssystemet och i (alltför) många fall aldrig kommer att göra det. Detta är inte bara en åsikt, utan en (provocerande) sanning. Mer pengar till dem som betalat biljett och inga alls till dem som plankat in i Sverige.
Svar på tråden Vad provoceras du av?