• Anonym ((Upprörd Fru))

min man har levt "dubbelliv"

Hej.. jag ska försöka att inte bli helt hysterisk i denna tråden. men jag är så jävla upprörd just nu. 

Jag och min man har varit gifta i 7 år nu i sommar, vi har ett barn tillsammans (15 år) som vi fick när vi fortfarande var sambos då.
    Jag tycker att våran relation har varit/ÄR bra (fram tills nudå...!!!). Vi har haft våra upp-och-ner gångar men vi har alltid klarat oss bra. Sexlivet kanske har varit lite lugnare nu på de senare åren då vi båda har fullt upp med våra jobb.

Igår eftermiddag så åkte min man och dotter hemifrån för att handla lite. Jag satt i köket och sydde lite och så hörde jag någonting som plingade till - ljudet av hans iPhone. Han hade glömt den i köket. Jag gick fram till köksbänken och så såg jag ett sms och en bild på skärmen.
    Vi kan säga att kontakten hette "Monica". På sms:et stod det "När ska du komma förbi? Var ett tag sedan nu". Och så var det en bild på ett barn!! En bebis runt 1-2 år skulle jag tro. Mitt hjärta slutade slå för en sekund och jag blev så jävla arg. 
    När han kom hem så skickade jag dottern till mormor & morfar då jag ville konfrontera honom. Och ja, SE PÅ FAN!!! Han erkände att han hade ett annat barn som var 2 år. Att han hade varit otrogen!!!!!!!!! Det var tydligen när han hade gått ut på krogen med några vänner som den där jävla slynan hade tagit sig an honom.
    Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag är så jävla arg och upprörd, JAG ÄR BESVIKEN! Jag litade så mycket på honom. Jag förstår nu varför han ibland var "sen från jobbet" och vad han gjorde då.

Jag har inte sagt något till min dotter då jag inte vet vad jag ska säga. 

Någon som satt i en liknande situation?? jag behöver råd.

• Svar på tråden min man har levt "dubbelliv"
  • Anonym (eh va?)
    Anonym (ht) skrev 2017-06-17 20:12:18 följande:

Tänk noga igenom vad du vill innan du gör något.
    Ett alternativ är att du förbereder dig för en separation, ställ dig i bostadskö, spara pengar, gå utbildning. Låt det vara din hemlighet. Då får din dotter gå klart gymnasiet.
    Han valde dig, inte henne. Han har inte varit mer otrogen för att hon råkade bli med barn. Du kan låta honom välja på skilsmässa eller att han bryter kontakten med dem. Det är även bättre för dem att få en man/styvpappa på heltid än att sukta efter smulor. Att han springer mellan två trasiga familjer kommer ingen bli glad av. Underhållet kan skötas via Försäkringskassan.
    Berätta inget för din dotter. Släpp inte in denna kvinna och barn i er familj.

Vadå valde dig inte henne? Idioten valde båda, det är INTE ett val. Du skriver ju själv att han "springer mellan två trasiga familjer"

Bara för att hon säger vad hon tycker till den andra kvinnan betyder det inte att hon släpper in dem i sitt liv, eller menar du att du släpper alla du pratar med i ditt liv?

Varför ska hon inte berätta anledningen till en eventuell separationen för sin dotter? Tror du en 15-åring inte kan lägga ihop 2 och 2? Sånt där funkar bara på små barn inte på tonåringar.
  • Anonym (eh va?)
    Pentra skrev 2017-06-18 00:23:50 följande:

TS, du säger ju att du och din man ändå haft det bra. Bra fram tills det att du av en händelse fick reda på att din man levde dubbelliv. Naturligtvis så är det absolut inte ok att din man undanhållit dig att han har ytterligare en familj. Detta är verkligen inte rätt. Men du var ju nöjd med det ni hade tillsammans. Även om din man inte har hanterat detta rätt så verkar det som att han är polygam och då faktiskt har positiva känslor för både dig och den andra kvinnan. Att han verkligen bryr sig om er båda, de båda barnen, hans två familjer. Att män är polygama och har ärligt positiva känslor för fler än en är faktiskt ganska vanligt. ... ... Att, rakt av, lämna och/eller bryta upp med din man och således splittra er familj, eftersom ni har barn tillsammans, utan eftertanke och utan dessa kunskaper är därför inte heller rätt. Inte rätt emot vare sig dig själv, er eller ert gemensamma barn. Ni har ju det bra tillsammans. ... ... Även om din man gjort fel och undanhållit dig information gällande att han har ytterligare en familj så har du inte rätt att kalla den andra kvinnan för slyna. Det är inte ok. Det kan ju faktiskt vara så att hon inte känner till att ni finns i hans liv; dvs. att han har fru och barn; och då har således denna kvinna inte gjort något fel. Du bör därför inte storma in till kvinnan och barnet med denna känslostorm i bagaget. Snarare så är det isf sannerligen din mans uppgift att ta tjuren vid hornen och berätta för henne. ... ... Din man har inte gjort rätt, men att du skulle kontra med att medvetet också göra fel bringar inget gott. Två fel gör inte ett rätt. Så, att slå sönder två, till synes, fungerande familjer gör alltså inte saken bättre; och speciellt inte med tanke på att det isf skulle drabba två oskyldiga barn, barn som älskar sina föräldrar och familjer. ... TS, med detta i bagaget, och innan förhastade ageranden, så behöver du lugn för att samla dina tankar inför att du och din man sedan tar er tid och med äppna sinnen logiskt pratar ut om detta. För det måste ni göra som sansade och förnuftiga människor. Ni har alla ett gediget ansvar för era familjer och gentemot de barn ni satt till världen. ... ... Gå in i detta med premissen att ni faktiskt kan få detta att fungera. Sköt om er. ... ... Med vänlig hälsning, Pentra

Alltså Pentra, när ska du lära dig skillnaden mellan otrohet och polly? Inte ens andra pollys håller med dig och gör skillnad mellan otrohet och ett öppet förhållande.

Kan du se någon som helst skillnad mellan att ligga med andra MED sin partners medgivande och att ligga med andra UTAN sin partners medgivande?
  • Canadasvensk
    Pentra skrev 2017-06-17 16:23:50 följande:

TS, du säger ju att du och din man ändå haft det bra. Bra fram tills det att du av en händelse fick reda på att din man levde dubbelliv. Naturligtvis så är det absolut inte ok att din man undanhållit dig att han har ytterligare en familj. Detta är verkligen inte rätt. Men du var ju nöjd med det ni hade tillsammans. Även om din man inte har hanterat detta rätt så verkar det som att han är polygam och då faktiskt har positiva känslor för både dig och den andra kvinnan. Att han verkligen bryr sig om er båda, de båda barnen, hans två familjer. Att män är polygama och har ärligt positiva känslor för fler än en är faktiskt ganska vanligt. ... ... Att, rakt av, lämna och/eller bryta upp med din man och således splittra er familj, eftersom ni har barn tillsammans, utan eftertanke och utan dessa kunskaper är därför inte heller rätt. Inte rätt emot vare sig dig själv, er eller ert gemensamma barn. Ni har ju det bra tillsammans. ... ... Även om din man gjort fel och undanhållit dig information gällande att han har ytterligare en familj så har du inte rätt att kalla den andra kvinnan för slyna. Det är inte ok. Det kan ju faktiskt vara så att hon inte känner till att ni finns i hans liv; dvs. att han har fru och barn; och då har således denna kvinna inte gjort något fel. Du bör därför inte storma in till kvinnan och barnet med denna känslostorm i bagaget. Snarare så är det isf sannerligen din mans uppgift att ta tjuren vid hornen och berätta för henne. ... ... Din man har inte gjort rätt, men att du skulle kontra med att medvetet också göra fel bringar inget gott. Två fel gör inte ett rätt. Så, att slå sönder två, till synes, fungerande familjer gör alltså inte saken bättre; och speciellt inte med tanke på att det isf skulle drabba två oskyldiga barn, barn som älskar sina föräldrar och familjer. ... TS, med detta i bagaget, och innan förhastade ageranden, så behöver du lugn för att samla dina tankar inför att du och din man sedan tar er tid och med äppna sinnen logiskt pratar ut om detta. För det måste ni göra som sansade och förnuftiga människor. Ni har alla ett gediget ansvar för era familjer och gentemot de barn ni satt till världen. ... ... Gå in i detta med premissen att ni faktiskt kan få detta att fungera. Sköt om er. ... ... Med vänlig hälsning, Pentra

Tror dock du missade den lilla detaljen i hennes titel som sa att maken levt ett "dubbel liv"...
  • Anonym (Hanna)

Ett alternativ är att du förbereder dig för en separation, ställ dig i bostadskö, spara pengar, gå utbildning. Låt det vara din hemlighet. Då får din dotter gå klart gymnasiet.

Han valde dig, inte henne. Han har inte varit mer otrogen för att hon råkade bli med barn. Du kan låta honom välja på skilsmässa eller att han bryter kontakten med dem. Det är även bättre för dem att få en man/styvpappa på heltid än att sukta efter smulor. Att han springer mellan två trasiga familjer kommer ingen bli glad av. Underhållet kan skötas via Försäkringskassan.

Fast den stora grejen är ju att han har undanhållit ett barn i tre år.

Nej det gör honom inte mer sexuellt otrogen men det finns fler sätt att svika på.

Skulle han gå med oå att välja bort sitt ena barn skulle det göra saken än värre för mig i alla fall.
  • EnAnonumius
    Dumt svar.

Barnet som är 1-2 år gammalt skall väl fasiken inte straffas bara för att den kom till via otrohet?
    Det barnet har samma rätt till sin pappa som TS dotter.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym ((Upprörd Fru))

Hej igen allihopa..
    Ja, somsagt så åkte jag till hem till hans älskarinna. Jobbigt var det men jag tror detta är ett steg i processen att gå vidare.
    Det var svårt att hålla ilskan inne men jag höll mig lugn under vårat samtal, för barnets skull och för min egen..
    Hon har mått rätt så dåligt över vetskapen att hon har fött ett barn till en redan gift man. Och ja, det blev väldigt känslosamt. 

Jag har bestämt mig för att skilja mig från det jävla äcklet till gubbjävel. Har ställt mig i bostadskö men sålänge så måste jag bo kvar med dottern i vårat hus.. känns förjävligt. 
    Det som känns mest jävla sjukt är att han inte visar så mycket ånger.. han har sagt förlåt en jävla gång.. han blev sur i morse för att jag inte gjorde någon frukost till honom.. tycker han själv kan göra sin jävla frukost.. han verkar inte fatta  vad han har gjort!! HAN SÄGER att han gjorde det han gjorde för att vårat sexliv inte var "på topp" under den perioden... är det jag som har gjort fel??

• Anonym ((Upprörd Fru))

Dessutom.. han har inte skickat pengar från vårat gemensama bankkonto utan från sitt egna .

• Anonym (otroligt)
    Anonym ((Upprörd Fru)) skrev 2017-06-18 11:26:57 följande:

Hej igen allihopa..
    Ja, somsagt så åkte jag till hem till hans älskarinna. Jobbigt var det men jag tror detta är ett steg i processen att gå vidare.
    Det var svårt att hålla ilskan inne men jag höll mig lugn under vårat samtal, för barnets skull och för min egen..
    Hon har mått rätt så dåligt över vetskapen att hon har fött ett barn till en redan gift man. Och ja, det blev väldigt känslosamt. 

Jag har bestämt mig för att skilja mig från det jävla äcklet till gubbjävel. Har ställt mig i bostadskö men sålänge så måste jag bo kvar med dottern i vårat hus.. känns förjävligt. 
    Det som känns mest jävla sjukt är att han inte visar så mycket ånger.. han har sagt förlåt en jävla gång.. han blev sur i morse för att jag inte gjorde någon frukost till honom.. tycker han själv kan göra sin jävla frukost.. han verkar inte fatta  vad han har gjort!! HAN SÄGER att han gjorde det han gjorde för att vårat sexliv inte var "på topp" under den perioden... är det jag som har gjort fel??

Kära snälla du, den här mannen har nog för länge sen slutat se dig som nåt annat än en hushållerska?

Om han har problem med ert samliv eller brist på det så får väl han ta upp det med dig, eller i alla fall ha stake nog att göra slut innan han springer och bildar ny familj bakom din rygg.

Det finns säkert saker som du också behöver fundera på och lära dig av från detta, t.ex. varför ert sexliv försämrades och hur ni hade kunnat motverka det. Den reflektionen behöver du göra för din egen lyckas skull, så att du vet hur du funkar i en ny relation, men jag tror inte det är lönt att slösa mer tid på den här mannen tyvärr.

Hoppas du kan få lite samtalsstöd i detta, det kan vara skönt att bara få ösa av sig nånstans och ibland kan man få tips om nya sätt att tänka eller hur man gör av med negativa känslor på ett mer konstruktivt sätt.
Svar på tråden min man har levt "dubbelliv"