• Anonym (lino)

dejta en introvert person

sms:a, chatta mycket. är ett utmärkt sätt att lära känna varandra utan att det kostar mycket energi för en introvert.

jag och min nuvarande sambo var först brevvänner (typ), sen sågs vi ett par gånger när vi råkade vara i samma stad som varandra, efter det skrev vi roman-sms till varandra under ett par månader. ringde ett telefonsamtal (ugh, hatar. vi bestämde reglerna på chatt först - han var tvungen att ringa ett visst klockslag, och om jag inte vågade svara skulle han pröva fem minuter senare igen, och han var tvungen att smsa innan han ringde så att jag var beredd trots att vi bestämt tid... haha ok, jag kanske bara är neurotisk, inte introvert...)
    sen besökte jag honom och ett starkt intresse fanns från båda sidor. 
    det var dock sjukt överväldigande för mig att ta in en "ny" person, alltså en ny fysisk person med ny doft och kroppsvärmen och allt, så första kvällen hemma hos honom låg vi ner bredvid varandra i timmar och bara andades in varandras andetag innan han "fick" röra vid mig men sen när det väl släpper så släppte det totalt. väldigt häfitgt är det när man når fram till varandra totalt.
    men jag tror det kan vara ganska vanligt för introvertas sociala liv - "either you're in or you're out". antingen är du väldigt nära eller så är du inte alls. på så sätt tror jag säkert att hennes intresse för dig är enormt.
    men som sagt, tid är en introverts bästa vän. 

Svar på tråden dejta en introvert person