• CitronTulo

dejta en introvert person

Jag är en introvert person..

Jag trivs i mitt eget sällskap och har stort behov av min ensamtid för att orka och vilja vara social. Detta har ofta skapat problem i mina relationer då de har tolkat mitt behov av egentid som ointresse. Med personer som jag har en nära relation med (mina barn, föräldrar, NÄRA vänner eller en "käresta") är jag gärna fysisk och vill vara nära, kramas och gosa.. Men ryser nästan vid tanken över att behöva krama en person som jag inte känner mig nära. Jag får absolut inte ut något av ett ONS då jag behöver ha en relation till personen jag ligger med, går inte igång på enbart det fysiska. Däremot så har jag ibland haft mer fasta sexuella relationer av typen KK som fungerat bra.
    När jag träffar en ny kille som jag dejtar så får han inte bli för "på" från första början för då känner jag mig kvävd och påpassad. Det tar ett tag för mig att avgöra om det är en person som jag verkligen vill ha i mitt liv och innan jag kommit fram till att jag vill det så håller jag mig lite på min kant. Gillar absolut inte spontanbesök eller att någon ringer fem minuter efter han vet att jag kommit hem från jobbet, då är det inte säkert att jag svarar.. Jag kommunicerar gärna via sms och ser ingen större vits med långdragna telefonsamtal.
    Om vi kommer så långt att jag ska träffa dina vänner och familj så "ta hand om mig" lämna mig inte på en stol med din faster som jag aldrig träffat, jag är dålig på att småprata" och tycker att det är ansträngande att konversera med de flesta personer som jag inte vet om jag har något gemensamt med.

Alla introverta fungerar väl inte precis som jag, så se detta som ett exempel.

Fråga gärna mer om du undrar något!

• CitronTulo

Att man är introvert misstolkas ofta som att man är blyg. Jag är allt annat än blyg med personer som jag trivs med..
    Är hellre den som tar initiativet till exempelvis den första kyssen än att "bli kysst" innan jag känner att detta är en person som jag vill kyssa.

Svar på tråden dejta en introvert person