Inlägg från: Anonym (introvert 2.0) |Visa alla inlägg
  • Anonym (introvert 2.0)

dejta en introvert person

Jag är nog rätt introvert - eller jag gillar inte att ta första steget. Jag är avvaktande när jag träffar nya personer och lite "seg" på så vis. Med den utgångspunkten är mitt svar:

Jag gillar när killar tar kommando utan att det verkar som att de bara  vill ligga med mig. En blick säger mer än tusen ord - och när det kommer till attraktion är det verkligen så! Jag tror att bästa sättet att komma nära en introvert person är att du lyssnar på vad hon säger - ställ följdfrågor och visa intresse utöver sex och fysisk attraktion. Bekräfta det hon säger och samtidigt som det är du fysisk. Berättar jag något för en kille så räcker det med att han visar intresse - visar att han (vid senare tillfälle) lyssnat på vad jag har berättat (ex. om jag gillar något spec eller så) och samtidigt passar på att vara fysisk och tar på mig (utan att tafsa). Genom att du knyter an känslomässigt på ett mer personligt plan tror jag du efter några dejter utan problem kan fortsätta vara mer och mer fysisk. Prata med henne och säg - kom och sätt dig här eller sätt dig bara nära själv. Små gester är nog det absolut bästa :D Sen förhoppningsvis känner du när det är dags för första kyssen osv. :)

• Anonym (introvert 2.0)
    Anonym (extrovert kille i Göteborg) skrev 2017-06-19 21:00:45 följande:
    Jaaa, då tror jag faktiskt att jag är inne på rätt spår, jag tänker precis som du skriver. Tack för valideringen ????
    Jag funderade på det - jag känner inte riktigt igen mig i övrigas beskrivning av hur de är introverta, även om jag på ett sätt känner mig så. Är du säker på att hon är introvert och inte bara försiktig som jag? Jag älskar långa telefonsamtal osv. men som du märker i skillnaderna på svaren verkar jag snarare då vara åt det mer återhållsamma hållet när det kommer till närmanden men ändå klara av att prata och hålla det på en trevlig nivå. Det kanske är något du ska fundera på också :)

Lycka till, du verkar vara en bra kille :)
Svar på tråden dejta en introvert person