• Anonym (Måste?)

    Måste man vara rakad?

    Jag är ganska så nybliven singel efter ett långt samboförhållande. Jag har börjat dejta lite smått och märker att frågan "är du rakad?" är rätt vanligt att killar ställer.

    Jag rakar mig inte, inte mer än bikinilinjen om jag ska vistas i bikini. Jag kan inte raka mig för får massa klåda, röda prickar, sveda osv.

    Kommer ingen kille vilja ha mig om jag inte rakar mig? Frågan om man är rakad är ingenting som jag kommer ihåg att killar ställde när jag dejtade senast, innan samboförhållandet, några gjorde det men dem slutade man ju skriva med på en gång då, men nu känns det som om att varenda kille ställer den frågan!

    Kommer jag behöva leva singel resten av livet för att jag inte rakar mig??

  • Svar på tråden Måste man vara rakad?
  • Semper idem
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-20 10:36:15 följande:
    Jag utgår ifrån att du har helskägg...
    Den visuella skillnaden mellan underlivet på en förpubertal flicka och en kvinna som rakat sig är liten. Betänk att en lite mer storvuxen tjej på 11 kan vara fysiskt större (alltså längd, höftbredd etc) än en petite/gracilt byggd kvinna på 33. När det gäller män är skillnaden i ansikte mellan en pojke och en fullvuxen man i princip alltid större. Och det behövs alltså inget helskägg för att se skillnaden.  Nu har jag förklarat pedagogiskt vad de flesta människor inser utan förklaring - men uppenbarligen inte du...
  • Semper idem
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-20 10:36:15 följande:
    Jag utgår ifrån att du har helskägg...
    Den visuella skillnaden mellan underlivet på en förpubertal flicka och en kvinna som rakat sig är liten. Betänk att en lite mer storvuxen tjej på 11 kan vara fysiskt större (alltså längd, höftbredd etc) än en petite/gracilt byggd kvinna på 33. När det gäller män är skillnaden i ansikte mellan en pojke och en fullvuxen man i princip alltid större. Och det behövs alltså inget helskägg för att se skillnaden.  Nu har jag förklarat pedagogiskt vad de flesta människor inser utan förklaring - men uppenbarligen inte du...
  • Semper idem
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-20 10:36:15 följande:
    Jag utgår ifrån att du har helskägg...
    Den visuella skillnaden mellan underlivet på en förpubertal flicka och en kvinna som rakat sig är liten. Betänk att en lite mer storvuxen tjej på 11 kan vara fysiskt större (alltså längd, höftbredd etc) än en petite/gracilt byggd kvinna på 33. När det gäller män är skillnaden i ansikte mellan en pojke och en fullvuxen man i princip alltid större. Och det behövs alltså inget helskägg för att se skillnaden.  Nu har jag förklarat pedagogiskt vad de flesta människor inser utan förklaring - men uppenbarligen inte du...
  • transparent

    Jag skulle inte fråga en tjej om hon är rakad. Hur kommer man ens på idén?
    Och om jag har tur att få se henne naken, så vill jag helst att hon INTE är rakad.

  • transparent
    Semper idem skrev 2018-09-20 13:05:07 följande:

    Det är rätt märkligt att rakat blivit så "inne". Kvinnor som är rakade ser ju faktiskt förpubertala ut....och det känns INTE sexigt.  En snygg triangel av hår, ansad o putsad eller ej, är helt klart attraktivast.

    Jag är för övrigt man, 48 år.


    Det har du tamejfan rätt i.
  • Tom Araya
    Semper idem skrev 2018-09-20 13:13:15 följande:
    Den visuella skillnaden mellan underlivet på en förpubertal flicka och en kvinna som rakat sig är liten. Betänk att en lite mer storvuxen tjej på 11 kan vara fysiskt större (alltså längd, höftbredd etc) än en petite/gracilt byggd kvinna på 33. När det gäller män är skillnaden i ansikte mellan en pojke och en fullvuxen man i princip alltid större. Och det behövs alltså inget helskägg för att se skillnaden.  Nu har jag förklarat pedagogiskt vad de flesta människor inser utan förklaring - men uppenbarligen inte du...
    Nja, jag håller inte med.

    Det finns vuxna kvinnor med kön eller i kroppsform och kroppsstorlek som utseendemässigt lika gärna skulle kunna tas som en förpubertal flicka, om allt hår avlägsnas totalt.
    Det är nog inte särskilt vanligt att vuxna kvinnor både har ett kön med sådant utseende och en kropp av sådan form och storlek.

    Hos de flesta kvinnors kön och kropp finns ingen utseendemässig tvekan i att det rör sig om en vuxen kvinna, även helt utan hår.
    Kroppen som helhet har i regel någonting som utseendemässigt avslöjar att det är en vuxen kvinna och inte en förpubertal flicka, även om båda helt skulle sakna hår.

    Även med kläder på kan vi i de flesta fall avgöra om det rör sig om en förpubertal flicka eller en vuxen kvinna.
  • Wowbagger2000
    Semper idem skrev 2018-09-20 13:13:24 följande:

    Den visuella skillnaden mellan underlivet på en förpubertal flicka och en kvinna som rakat sig är liten. Betänk att en lite mer storvuxen tjej på 11 kan vara fysiskt större (alltså längd, höftbredd etc) än en petite/gracilt byggd kvinna på 33. När det gäller män är skillnaden i ansikte mellan en pojke och en fullvuxen man i princip alltid större. Och det behövs alltså inget helskägg för att se skillnaden.  Nu har jag förklarat pedagogiskt vad de flesta människor inser utan förklaring - men uppenbarligen inte du...


    Menar du på fullt allvar att du inte ser skillnad på en 11-åring och en 33-åring om de är lika långa...

    Hoppad du inte jobbar med barn...
  • Semper idem
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-20 20:40:57 följande:
    Menar du på fullt allvar att du inte ser skillnad på en 11-åring och en 33-åring om de är lika långa...

    Hoppad du inte jobbar med barn...
    Och om du läser ordentligt så inser du att jag skrev om hur underlivet uppfattas.  Och med tanke på att du verkar tycka det är självklart att unga kvinnor ska inspireras av porrfilmsvärlden (för det är därifrån rakningen kommer) så kan man nog hoppas att du inte heller jobbar med barn...
  • Wowbagger2000
    Semper idem skrev 2018-09-21 09:02:19 följande:

    Och om du läser ordentligt så inser du att jag skrev om hur underlivet uppfattas.  Och med tanke på att du verkar tycka det är självklart att unga kvinnor ska inspireras av porrfilmsvärlden (för det är därifrån rakningen kommer) så kan man nog hoppas att du inte heller jobbar med barn...


    Det är skillnad på hur en vuxen kvinnas kön ser ut mot ett barns, precis som att det är skillnad på en vuxen mans kön och ett barns, även utan hår.

    Man kan raka könet av andra orsaker än porr faktiskt, tex för att oralsexet blir skönare, mer intim känsla vid sex osv.
  • Gunnar A 08
    Anonym (Måste?) skrev 2017-06-19 23:18:37 följande:

    Jag är ganska så nybliven singel efter ett långt samboförhållande. Jag har börjat dejta lite smått och märker att frågan "är du rakad?" är rätt vanligt att killar ställer.

    Jag rakar mig inte, inte mer än bikinilinjen om jag ska vistas i bikini. Jag kan inte raka mig för får massa klåda, röda prickar, sveda osv.

    Kommer ingen kille vilja ha mig om jag inte rakar mig? Frågan om man är rakad är ingenting som jag kommer ihåg att killar ställde när jag dejtade senast, innan samboförhållandet, några gjorde det men dem slutade man ju skriva med på en gång då, men nu känns det som om att varenda kille ställer den frågan!

    Kommer jag behöva leva singel resten av livet för att jag inte rakar mig??


    Kan en kille inte ta dig för som du är så är han inte värd att slösa energi på. Det är du som avgör om du vill vara rakad eller inte, inte han.
Svar på tråden Måste man vara rakad?