• Anonym (?)

Kan mina föräldrar stoppa mig?

Anonym (Lisa) skrev 2017-06-20 14:36:16 följande:

Du är 20 år och ändå inte färdig med gymnasiet? Om du ligger två år efter så antar jag att du har haft rejäla problem av något slag? Jag tror det finns mer i detta än du skriver, kanske har din mamma god anledning att vara extra orolig för dej? Eller har jag fattat fel, du skrev att du inte kunde få csn förrän hösten 20 år och "sextiotalist"berättade att den regeln gäller gymnasiestudier. Vad studerar du? Det är rätt viktigt i frågan eftersom dina föräldrar är försöjningsskyldiga t.o.m gymnasiet men inte senare.

De flesta är 19 när de slutar gymnasiet så vad menar du med 2 år? Dessutom är det ganska många som är ett år äldre när de startar för att de antingen behövt komplettera betyg från grundskolan eller för att de bytt program efter ett år på gymnasiet = man hinner fylla 20 innan man tar studenten. Det är vanligare än man tror. Tro mig, jag är lärare på gymnasiet. 

Varför nämner du det ens? Bil du få det till att det är något fel på TS?
  • Anonym (?)

Dessutom är gymnasiediskussionen inte viktig i sammanhanget. TS vill åka bort till en kompis, TS är 20 år, mamma blir hysterisk och säger nej. Det är det enda som behöver diskuteras.

Svar på tråden Kan mina föräldrar stoppa mig?