• huskur

Kan mina föräldrar stoppa mig?

Anonym (vuxen) skrev 2017-06-20 10:51:11 följande:
     just nu pluggar jag och får bara studiebidrag.
    Låter lite konstigt att hon inte vill låta dig åka. Är det kanske så att denna kompis bor i en storstad där du inte är hemtam? Men det är ändå konstigt. Men konstigt eller inte, så är det ändå hon som bestämmer reglerna hemma hos sig.

Satsa på att tjäna ihop så mycket pengar som möjligt så du kan flytta, t.ex. till ett inneboenderum hos nån tant som har för stor lägenhet efter att hennas man gått bort. Du har kanske sommarjobb? Skaffa även helgjobb så du får inkomst under terminerna, om du inte har det redan. Spara så mycket som möjligt, och räkna ut hur mycket du behöver ha innan du kan flytta. Kolla redan nu på annonser om "rum uthyres". Lycka till!
  • huskur
    Haskel skrev 2017-06-20 17:28:16 följande:
    Du är lite väl naiv, när du fullt lyssnar och tror på allt TS säger. De flesta tonåringar/tjugoåringar, har synpunkter på sina föräldrar. Särskilt i de fall ungdomarna inte får göra som de vill.
    Vi vet ingenting om orsakerna till att hon vill hindra TS från att åka. Den verkliga sanningen kommer vi inte heller få höra, såvida inte i TS mamma själv berättar.
    Så du tror inte på att det handlar om en mamma som är extremt kontrolerande mot sin dotter? Att dottern fick ångest och panikångest och kom långt efter i skolan? Jag har förstått att det finns dem som inte vill tro att riktigt hemska saker händer. Hellre tro att någon hittar på. 
Svar på tråden Kan mina föräldrar stoppa mig?