• Anonym (Äter ihjäl mig snart)

Dämpa hunger! Hjälp.

Är konstant hungrig. Hur gör man !? Finns det några knep som minskar hungern ?

Jag äter helt sockerfritt pga diabetes, inte mycket kolhydrater och försöker att äta sunt. Inget friterat, inga bullar eller glass

En dag med mat ser ut såhär ungefär;

Frukost: 1 banan och 1 ägg o kaffe

Lunch: 1 potatis och en halv burk fiskbullar. 2 knäckemackor.

Mellis: 1 äpple eller 2 knäckemackor med lättmargarin

Middag: fullkornspasta med köttfärssås

Kvällsfika: 1 ägg och 2 knäckemackor med lättmargarin

Äter jag för mycket ? Cyklar 5 km till jobbet varje dag, tränar 2 gånger i veckan och går inte ner ett gram i vikt. Har ett aktivt jobb med mycket fysiskt arbete.

Finns något piller som minskar hungern ?

Har testat två olika, samt chiafrön och vitaminer.

• Svar på tråden Dämpa hunger! Hjälp.
  • Anonym (Anonym)

Du äter fel mat och dess utom för lite i min åsikt. Bort med kolhydraterna så kan du äta tills du är mätt :) och dess utom blir du inte hungrig på samma sätt. Socker/kolhydrater gör att man blir hungrigare.

• Anonym (Mat)

Du äter för dåligt till lunch. Jag skulle snarare byta plats på lunchen och middagen, dvs ät det du äter till middag vid lunchtid och tvärtom.

• Anonym (Madde)

Du äter för lite eftersom du är hungrig hela tiden. Ät mer. Du har ett fysiskt arbete och du tränar så då behöver du äta mycket.

• Anonym (Va?!)

För mycket?! Du äter ju ingenting mänska! Inte konstigt du är hungrig! En sketen potatis och lite fiskbullar som är noll näring i- det är ju inget att stå på. Jag skulle fullkomligt svälta ihjäl av din diet. Och alla dessa knäckemackor gör ju inget alls för dig. Lättmargarin kan man lika gärna vara utan. Dessutom har jag för mig att knäckebröd har högt gi. Har du diabetes borde du prata med en dietist om lämplig kost. Som svar på frågan- nej,det finns inga piller som dämpar hunger. Hunger dämpas med mat!

• Kodia

Äter du inga grönsaker? Fyll på dina måltider med grönsaker som tar plats i magen men inte innehåller så mycket kalorier.

• Lena

Du äter för lite och för lite fett och troligt även för lite protein och inga grönsaker!

• Anonym (Äter ihjäl mig snart)

Det där är vad jag åt igår, bara exempel :) idag har jag ätit samma frukost, mellis och kvällsfika. Men kycklingsallad till lunch och fiskgratäng till middag.

Hade broccoli till köttfärsen igår men det glömde jag skriva :) äter grönkål till nästan varje portion med mat.

Åt 775 kalorier igår. Det är inte mycket men jag går ju ändå inte ner i vikt... ?

• Lena

775 är alldeles för lite. Du bör äta minst 2000kcal eftersom du är fysiskt aktiv.

Är du säker på att du behöver gå ner i vikt så det inte bara är en fix idé hos dig?

• fornminne
    Anonym (Äter ihjäl mig snart) skrev 2017-06-20 21:09:45 följande:
    Det där är vad jag åt igår, bara exempel :) idag har jag ätit samma frukost, mellis och kvällsfika. Men kycklingsallad till lunch och fiskgratäng till middag.
    Hade broccoli till köttfärsen igår men det glömde jag skriva :) äter grönkål till nästan varje portion med mat.

Åt 775 kalorier igår. Det är inte mycket men jag går ju ändå inte ner i vikt... ?
    Men TS, du äter för lite! Inte konstigt att du är hungrig. 775 kcal är jättelite, ät det dubbla så blir du mätt. Du kommer att gå ner i vikt ändå om du rör på dig, förutsatt att du är överviktig förstås. MEN hållbar viktnedgång tar tid. Det handlar om att lägga om livsstilen för gott och då kan man inte leva på under 1000 kcal om dagen och tro att man blir mätt och nöjd på det.
Svar på tråden Dämpa hunger! Hjälp.