• Aniiee

Dämpa hunger! Hjälp.

du äter för lite och för fel.

Byt ut lättmargarinet mot bregott. Du har diabetes och ska undvika/dra ner på socker/kolhydrater. Du måste äta mer fett (vilket diabetiker mår BRA av, i allmänhet)
    Hur mycket äter du till middag egentligen?
    Din lunch här för liten. beroende på så klart vad du har på mackorna. Lättmargarin? Bregott och gärna pålägg typ 28-31%-ig ost, eller korv, så står du dig bättre.

du äter dessutom VÄLDIGT mycket kolhydrater för att undvika kolhydrater. 6 knäckemackor och pasta. Inget fel i det, men det låter som att du lurar dig själv lite här. jag förstår att du äter knäckebröd för fibrernas skull (det är ett tips man ofta får av läkare när man har diabetes), med jag tror du skulle må bra av att få fibrer någon annan stans ifrån.... nämligen....:

Viktig fråga: var är grönsakerna? 

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Aniiee
    Anonym (Äter ihjäl mig snart) skrev 2017-06-20 21:09:45 följande:

Det där är vad jag åt igår, bara exempel :) idag har jag ätit samma frukost, mellis och kvällsfika. Men kycklingsallad till lunch och fiskgratäng till middag.

Hade broccoli till köttfärsen igår men det glömde jag skriva :) äter grönkål till nästan varje portion med mat.

Åt 775 kalorier igår. Det är inte mycket men jag går ju ändå inte ner i vikt... ?

Det är för lite. Du måste upp till MINST 1200, och HELST ditt tdee.

Vill du gå ner i vikt får du inte ligga så lågt att du fuckar upp hormonerna. ÄVEN om du gär ner i vikt då så kommer du till slut krascha och all vikt är tibaka, tillsammans med värre diabetes.

Vill du kan du testa 5:2 eller cykling, men du ska absolut inte idiot-banta. Du är väl ingen idiot?
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
Svar på tråden Dämpa hunger! Hjälp.