Inlägg från: Anonym (Madde) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Madde)

Dämpa hunger! Hjälp.

Du äter för lite eftersom du är hungrig hela tiden. Ät mer. Du har ett fysiskt arbete och du tränar så då behöver du äta mycket.

• Anonym (Madde)
    Anonym (Äter ihjäl mig snart) skrev 2017-06-20 21:09:45 följande:

Det där är vad jag åt igår, bara exempel :) idag har jag ätit samma frukost, mellis och kvällsfika. Men kycklingsallad till lunch och fiskgratäng till middag.

Hade broccoli till köttfärsen igår men det glömde jag skriva :) äter grönkål till nästan varje portion med mat.

Åt 775 kalorier igår. Det är inte mycket men jag går ju ändå inte ner i vikt... ?

775 kalorier är ju ingenting. På tok för lite. Blir du inte orkeslös? Du tränar och har ett fysiskt jobb. Du är hungrig hela tiden. Din kropp har "inte råd" att gå ner i vikt också. Den måste ju behålla sina reserver för att du äter alltför lite.

Lyssna på din kropps signaler och ät när du är hungrig och ät så du blir mätt. Tänk om det är först då som kilona kommer börja rasa.
  • Anonym (Madde)
    Anonym (Äter ihjäl mig snart) skrev 2017-06-20 21:36:57 följande:

Tar åt mig av de bra tipsen och försvarar mig lite i resten;

- jag går hos en dietist redan, för matdagbok och äter enligt en lista jag fått av henne. Detta är inte min dagliga meny utan bara ett exempel.

- äter inte detta varje dag, ibland går det en vecka utan knäckemacka och ibland äter jag en cheeseburgare från mcdonalds.

Ska prova att öka på portionerna lite men är livrädd att gå upp i vikt så därför försöker jag att äta så lite jag kan .

Jag väger 55 kg o är 1.65 lång.

Det kan ju inte vara möjligt att en dietist rekommenderar att du äter så få kalorier om dagen. Du väger redan mindre än din idealvikt, varför vill du gå ner? Varför så rädd att gå upp?
Svar på tråden Dämpa hunger! Hjälp.