Inlägg från: Gryntroll |Visa alla inlägg
  • Gryntroll

Dämpa hunger! Hjälp.

Min reflektion, förutom att det är för lite mat, är att det är stor andel kolhydrater av de 700-800 kcal du äter. Banan, knäckemackor, pasta och potatis (visserligen bara en så jag kan på så sätt förstå att du blir hungrig)... Tänker att det vore bättre att fylla på med ex naturell el turkisk yoghurt/keso med frön till mellis eller avokado. Eller åtminstonde ha bregott på knäckebrödet, det mättar också mer. Helt enkelt något som mättar bättte.

• Gryntroll
    Anonym (Äter ihjäl mig snart) skrev 2017-06-20 21:36:57 följande:
    Tar åt mig av de bra tipsen och försvarar mig lite i resten; - jag går hos en dietist redan, för matdagbok och äter enligt en lista jag fått av henne. Detta är inte min dagliga meny utan bara ett exempel. - äter inte detta varje dag, ibland går det en vecka utan knäckemacka och ibland äter jag en cheeseburgare från mcdonalds. Ska prova att öka på portionerna lite men är livrädd att gå upp i vikt så därför försöker jag att äta så lite jag kan . Jag väger 55 kg o är 1.65 lång.

Har du haft ätstörningar som du är på väg ut ur? Du verkar ha en osund inställning till mat och din vikt. Vad säger dietisten när du påpekar att du inte håller dig mätt?
Svar på tråden Dämpa hunger! Hjälp.