• Lena

Dämpa hunger! Hjälp.

Du äter för lite och för lite fett och troligt även för lite protein och inga grönsaker!

• Lena

775 är alldeles för lite. Du bör äta minst 2000kcal eftersom du är fysiskt aktiv.

Är du säker på att du behöver gå ner i vikt så det inte bara är en fix idé hos dig?

• Lena
    Anonym (Äter ihjäl mig snart) skrev 2017-06-20 21:36:57 följande:

Tar åt mig av de bra tipsen och försvarar mig lite i resten;

- jag går hos en dietist redan, för matdagbok och äter enligt en lista jag fått av henne. Detta är inte min dagliga meny utan bara ett exempel.

- äter inte detta varje dag, ibland går det en vecka utan knäckemacka och ibland äter jag en cheeseburgare från mcdonalds.

Ska prova att öka på portionerna lite men är livrädd att gå upp i vikt så därför försöker jag att äta så lite jag kan .

Jag väger 55 kg o är 1.65 lång.

55kg till 165cm är inte för mycket. Du har inte en synd syn på vikt och din kropp. Du  behöver äta mera. Börjar du äta ordentligt kommer du troligtvis gå upp i vikt men det är för att du kommer bygga muskler inte för att du kommer lägga på dig fett.
  • Lena

Har du upplyst henne om ditt kaloriintag och inte bara vilken sorts mat du äter? Det största problemet med ditt matintag är nämligen att det är för lite, inte vad du äter. Vet hon dessutom hur mycket du rör dig?

Svar på tråden Dämpa hunger! Hjälp.