Inlägg från: Anonym (suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (suck)

Dämpa hunger! Hjälp.

Att vissa aldrig lär sig?

Lyckad viktminskning handlar INTE om att äta så lite som möjligt, utan om att lära sig äta lagom mycket samt börja förbränna mer! (T ex genom ökad motion / träning). Annars försätter man kroppen i svältläge och går inte ner ett gram, alternativt går ner men går sedan upp allt igen + lite till, eftersom man har fuckat upp ämnesomsättningen.

Hade du levt ett stillasittande liv hade du kunnat lägga dig på 1500 kcal om dagen TS. Men eftersom du rör dig ganska mycket skulle jag snarare höja till 2000 kcal om dagen. Är du överviktig kommer du att gå ner ändå. Men hur överviktig är du egentligen?

Sen spelar det självklart in vad man äter. Satsa på proteinrik mat som mättar länge. Det verkar du inte riktigt göra i dagsläget. Det enda riktigt proteinrika du äter är ägg. 

• Anonym (suck)
    Anonym (Äter ihjäl mig snart) skrev 2017-06-20 21:36:57 följande:
    Tar åt mig av de bra tipsen och försvarar mig lite i resten;
    - jag går hos en dietist redan, för matdagbok och äter enligt en lista jag fått av henne. Detta är inte min dagliga meny utan bara ett exempel.
    - äter inte detta varje dag, ibland går det en vecka utan knäckemacka och ibland äter jag en cheeseburgare från mcdonalds.

Ska prova att öka på portionerna lite men är livrädd att gå upp i vikt så därför försöker jag att äta så lite jag kan .

Jag väger 55 kg o är 1.65 lång.
    Har man din längd och vikt bör man vara mer orolig för att gå ner än för att gå upp.

Du väger inte för lite, men på gränsen.

Det låter som du behöver annan hjälp. Du har inte ett sunt förhållande till mat och vikt.
Svar på tråden Dämpa hunger! Hjälp.