• portye

Dämpa hunger! Hjälp.

Är konstant hungrig. Hur gör man !? Finns det några knep som minskar hungern ? 
    Jag äter helt sockerfritt pga diabetes, inte mycket kolhydrater och försöker att äta sunt. Inget friterat, inga bullar eller glass.

Du äter helt fel och alldeles för lite mat. Du äter också ganska mycket socker i form av frukt. Maten du äter har också ganska högt glykemiskt index och lågt innehåll av fibrer (om du inte glömt att skriva tex grönsaker).

En dag med mat ser ut såhär ungefär;
    Jag skulle ändra till typ såhär: 

Frukost: ingen banan 1 kokt ägg på riktigt grovt bröd eller wasa sport knäcke eller naturell yoghurt/kvarg med frysta bär och grov musli, kaffe.

Lunch: 1-2 potatis och en halv burk fiskbullar och en rejäl portion fiberrika grönsaker som morot, broccoli, vitkål, ärtor, bönor.

Mellis: 1 äpple och/eller 2 knäckemackor med lättmargarin och skinka.

Middag: fullkornspasta med köttfärssås och en rejäl portion fiberrika grönsaker som morot, broccoli, vitkål, ärtor, bönor

Kvällsfika: 1 ägg och 2 knäckemackor med lättmargarin och skinka eller riktigt grovt bröd/wasa sport knäcke eller naturell yoghurt/kvarg med frysta bär och grov musli,

Äter jag för mycket ? Cyklar 5 km till jobbet varje dag, tränar 2 gånger i veckan och går inte ner ett gram i vikt. Har ett aktivt jobb med mycket fysiskt arbete.

Finns något piller som minskar hungern?

Läs på om glykemiskt index och blodsocker/mättnad/vikt. 

Har testat två olika, samt chiafrön och vitaminer.
Svar på tråden Dämpa hunger! Hjälp.