Inlägg från: modsey |Visa alla inlägg
  • modsey

Frukost för barn

Förutom pannkakor gör jag äggröra med något till; kokt skinka, kalkon eller grönsaker. Smoothis. Smörgåsar som jag i bland kör i ugn. Eller stekta toast.

Omelett. Yoghurt m honunf och frukt. Eller bara rostat bröd och te.

Ungefär det går vi runt på.

• modsey
    Alexi skrev 2017-06-21 16:33:19 följande:

Hur mycket tid lägger ni på barnens frukost undrar jag. Ni som kör massa olika, går ni runt och tar upp önskemål på morgonen?

Ha ha nä de får det som bjuds. Tid...hm 10 minuter kanske. Max
  • modsey
    Katarina2011 skrev 2017-06-22 20:32:35 följande:

Oftast havregrynsgröt med kanel, banan och äpple på, mandelmjölk till oss vuxna, vanlig mjölk till 5-åringen. Ibland blåbär och proteinpulver med smak av kanelbulle ist för kanel och frukt.
    På helgen kör vi ibland ägg och surdegsrost + juice eller the till.
    Gör ni pannkakor till frukost? Hade jag aldrig hunnit och ingen av oss hade hållit sig mätt heller

jag gör smeten kvällen innan och har i en näve havregryn i och lite kruskakli. Supergott och enkelt att steka på dagen efter då smeten svällt. Serverat med skivad banan och lite keso eller annan frukt och kanske några matskedar fet yougurt är det perfekt som frukost och mättar bra.
  • modsey
    Frontline skrev 2017-06-23 00:35:57 följande:

Ni som står och steker en massa pannkakor eller annat till barnen gör ni det varje dag?

Mina barn går upp klockan 6 jag kommer hem från jobb 6.15 och det finns inte en chans att jag steker pannkakor fixar smoothie eller annat som är tidskrävande innan det är dags för förskola..

Ja varje dag får de frukost ;)

Lägger ner ca 10 minuter på att göra den
Svar på tråden Frukost för barn