Inte rätt till fritids vid fl...
Ingetnamnbarajag skrev 2017-06-22 08:31:44 följande:
Jasså? I vår grannkommun är det 5 timmar per dag som gäller vid fl! Men som du säger är det nog vanligast att fritids uteblir helt. Ja det är det som är så synd då vi har fritt skolval men behöver byta skola på grund av sånt här. Jag betalar ju min fritidsplats året om, även på sommaren när hon inte är där. Förstår inte varför denna regel finns egentligen- någon klok som har ett bra argument? Jag tycker fritids bara är en bra sak. Och framförallt om bebisen visar sig vara en riktig skrikis så är det ju bara skönt för dottern att slippa åka hem med oss efter en hektisk dag på skolan, bättre hon får vara kvar och leka med vänner
Jag antar att du vet att du betalar en bråkdel att vad fritids kostar?
Fritidgrupperna är ofta stora och pedagogerna har mycket att göra, tänker du på allvar att din dotter ska vara där extra för att hon ska få leka istället för att du, precis som alla andra föräldrar, ordnar det själva? Ta hem kompisar!
Ärligt talat känns dina inlägg som ett typiskt svenskt " jag är så van att bli servad av svenska samhället att jag inte kan hantera min vardag själv"...