• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Nama
    Lykkeliv skrev 2017-07-20 11:30:39 följande:

Nej va ledsamt, beklagar Har du haft blödningar?

Nej inte än. Vågar inte gå på toaletten. :(
    Lev och låt leva
  • Sofiamy
    regndroppe skrev 2017-07-20 10:28:41 följande:

Jag är i v 6+4 idag och känner i princip ingenting. Var lite öm i brösten igårkväll.., lite smått molvärk någon gång då och då.., men inget annars. Detta hade jag inte ens kopplat med graviditet om jag inte plussat! Förra gången mådde jag skit från typ v 5.., kräktes och hade ingen aptit, mycket känslig för dofter osv. Jag vet ju att det är olika från gång till gång, och jag vet att det kan börja komma när som helst. Men ändå, det känns så konstigt att inte känna något alls! Hade jag inte plussat hade jag inte trott att jag var gravid. Fler som känner såhär?

jag känner samma, jag är i 7+6 och känner ibland lite ömma bröst men annars inget!
  • Nrk79

Jag är i v 6+4 idag och känner i princip ingenting. Var lite öm i brösten igårkväll.., lite smått molvärk någon gång då och då.., men inget annars. Detta hade jag inte ens kopplat med graviditet om jag inte plussat! Förra gången mådde jag skit från typ v 5.., kräktes och hade ingen aptit, mycket känslig för dofter osv. Jag vet ju att det är olika från gång till gång, och jag vet att det kan börja komma när som helst. Men ändå, det känns så konstigt att inte känna något alls! Hade jag inte plussat hade jag inte trott att jag var gravid. Fler som känner såhär?

Jag kände inte så mycket under mina förra graviditeten och jag känner bara av typ trötthet, mer hungrig ibland, kissar lite o ofta och humör som heter duga. Märker inget kring illamående eller ömma bröst. Jag vet att det är ok att inte känna något oxå så tänk positivt! Är du orolig så be om ett vul! :)
  • Starlights

Sofiamy skrev 2017-07-20 13:51:53 följande:

jag känner samma, jag är i 7+6 och känner ibland lite ömma bröst men annars inget!

Jag är i vecka 6 och känner samma. Skönt att höra att det är fler som inte har så mycket symtom.. Jag tror att det är rätt vanligt till en början, men man får ju alltid höra skräckexempel om hur folk haft illamående och kräkts från vecka 4 till vecka 40 i princip.. Sen kan det ju komma senare också, så man kanske ska vara försiktigt med vad man önskar. Men jag hade nog kännt mig lite lugnare av att bara känna av hormonerna i kroppen liite mer... Är min första graviditet så har inget tidigare att jämföra med heller.
  • MistyM
    Fral13 skrev 2017-07-20 07:20:03 följande:

Hej!

Jag hoppas att det är ok att jag kommer med i den här gruppen jag med. Jag har precis plussat och om jag räknat rätt så är beräknad BF 30 mars.

Inskrivning på MVC den 1 september.

Det är vårt andra barn som gror nu. Vi har en son som blir 1 år nästa söndag.

En fråga bara, kommer ni vara här och diskutera eller kommer ni bara hålla till på FB?

Jag kommer vara bara här tills vidare, kanske fb senare :)
  • MistyM
    Nama skrev 2017-07-20 11:00:39 följande:

Blodprovet visade ett värde på 6. Det är alltså helt kört. Missfall...

Åh nej, var det på HCG? Kram på dig, ledsen att höra.
  • Nama
    MistyM skrev 2017-07-20 14:40:14 följande:

Åh nej, var det på HCG? Kram på dig, ledsen att höra.

Ja, hCG. Tack.
    Lev och låt leva
  • Starlights
    Nama skrev 2017-07-20 11:00:39 följande:

Blodprovet visade ett värde på 6. Det är alltså helt kört. Missfall...

Beklagar! Så tråkigt för er :( Har ni försökt länge?
  • regndroppe
    Nrk79 skrev 2017-07-20 13:58:34 följande:

Jag kände inte så mycket under mina förra graviditeten och jag känner bara av typ trötthet, mer hungrig ibland, kissar lite o ofta och humör som heter duga. Märker inget kring illamående eller ömma bröst. Jag vet att det är ok att inte känna något oxå så tänk positivt! Är du orolig så be om ett vul! :)

Ja, jag försöker att tänka positivt. Vul får man inte bara sådär, inte här i alla fall. Funderar på att boka privat ul att göra i v 12-13 för att se så allt är bra då. Nu försöker jag bara tänka positivt fram tills dess.
  • Nama
    Starlights skrev 2017-07-20 16:19:35 följande:

Beklagar! Så tråkigt för er :( Har ni försökt länge?

Nej det var oplanerat precis innan vi gjorde slut. Vi gjorde däremot slut i samförstånd och är bästa vänner. Bägge ville behålla. Jag har velat ha barn i flera år. Vem vet när min tur kommer igen. :(
    Lev och låt leva
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?