• kallebakom

vart är gubbröran ??

läser midsommartrådarna,men INGEN verkar åta gubbröra ? varje eftrmiddag kl 3 varje år så länge jag kan minnas äter vi det iallafall

• Svar på tråden vart är gubbröran ??
  • fluu

Har faktiskt aldrig ätit det eftersom det inte varit en tradition under min uppväxt. Har haft massa annat gott istället. Men alla kör ju på sin grej.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Minimalen
    mendura77 skrev 2017-06-22 18:50:22 följande:

jag trodde du menade gubbröran som sitter och manspreadar på pendeln

Och de brukar du förstås äta. Hur lagar du till dem? På samma sätt som du lagar torskgratäng på torsk från Malmskillnadsgatan eller hummergratäng på snuskhumrar?
  • Aniiee

Ingenstans hoppas jag.... ;)

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • EnAnonumius
    kallebakom skrev 2017-06-22 06:28:35 följande:
    läser midsommartrådarna,men INGEN verkar åta gubbröra ? varje eftrmiddag kl 3 varje år så länge jag kan minnas äter vi det iallafall
    Jasså?
    Inget jag kan minnas att man åt när jag firade midsommar. Måste vara en lokal tradition eller en familjetradition.

Hos oss var det den riktigt klassiska midsommar maten med matjessill, färskpotatis, gräddfil med gräslök. Med en god sallad till.

Typ så här
    http://4.bp.blogspot.com/-uuV_mi-7ORI/T-YAV6fURfI/AAAAAAAAA68/kpluluMc6GU/s1600/180.midsommarmat1a.jpg

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2017-06-22 20:33:51 följande:
    Jasså?
    Inget jag kan minnas att man åt när jag firade midsommar. Måste vara en lokal tradition eller en familjetradition.

Hos oss var det den riktigt klassiska midsommar maten med matjessill, färskpotatis, gräddfil med gräslök. Med en god sallad till.

Typ så här
    4.bp.blogspot.com/-uuV_mi-7ORI/T-YAV6fURfI/AAAAAAAAA68/kpluluMc6GU/s 1600/180.midsommarmat1a.jpg

Länken misslyckades ser jag..

Men det var detta jag syftade på.

• EnAnonumius
    Nandez skrev 2017-06-22 20:42:27 följande:
    Min gubbröra har rymt...

Kunde inte låta bli smile1.gif
    Nej men så grymt...

Sorry kunde inte heller låta bli.. FlörtTungan ute

Svar på tråden vart är gubbröran ??