• Anonym (;)

    Sex efter förlossning ?

    Heej när hade ni sex efter förlossning ?

    Fick mitt barn för 2 veckor Sen och vi är jätte sugna på sex men är lite rädd eftersom blev sytt inne i vaginan ganska mycke då läkarna inte vill säga hur många stygn plus blev lite sprucken på blygläpparna .

    Pågrund att jag är sytt innefrån känner mig jätte tajt och har svårt att göra nr 2 i toan .

    Idijoterna satt kanske nästan 2 Tim och sydde mig och de står ingenting i datan .

    Någon mer som hade sån situation

  • Svar på tråden Sex efter förlossning ?
  • EpicNurse

    Det kan vara att du inte kan se de anteckningarna än eftersom dom mäste signeras innan dom kommer med i online-journalen.

    Man rekommenderar att vänta med sex tills avslaget är helt borta (alltså när man bara har vanlig, ofärgad, ej luktande flytning) och man är läkt! :) det brukar vara efter efterkontrollen hos barnmorska som är 6-10 veckor efter förlossningen. Spelar egentligen inte så stor roll exakt hur mycket som syddes så länge man inte fått större bristning (grad 3-4), eftersom den involverar sfinktern. Men eftersom du blev sydd i lokalbedövning på rummet så var det Max grad 2 :)


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Idijot)
    Anonym (;) skrev 2017-06-23 07:53:21 följande:

    Heej när hade ni sex efter förlossning ?

    Fick mitt barn för 2 veckor Sen och vi är jätte sugna på sex men är lite rädd eftersom blev sytt inne i vaginan ganska mycke då läkarna inte vill säga hur många stygn plus blev lite sprucken på blygläpparna .

    Pågrund att jag är sytt innefrån känner mig jätte tajt och har svårt att göra nr 2 i toan .

    Idijoterna satt kanske nästan 2 Tim och sydde mig och de står ingenting i datan .

    Någon mer som hade sån situation


    Idijoterna? Datan??

    Du förstår inte att "idijoterna" kanske sydde länge för att det skulle bli bra? Och som sagt. De kanske inte signerat anteckningen än.
  • Anonym (Ojdå.)

    Under tiden ni väntar på att avslaget avtar kan du ju fylla din tid med en distanskurs i svenska.

  • Anonym (G)

    Här väntade vi i tre månader (hade avslag i två månader), hade inga stygn och en enkel förlossning ändå gjorde första samlaget så jävla ont! Men lycka till!

  • Hakkka1937

    Du ville att de inte skulle sy dig så att du läker ordentligt? Seriöst, om du är osäker så får du kontakta din barnmorska eller läkare. Det viktigaste är ju att du läker ordentligt. Vet inte riktigt vad du avser med "datan", är det din journal? Om du har frågor om hur de dokumenterar bör du fråga ansvarig avdelning men (efter att ha läst ett antal journaler) skriver vårdpersonal sällan hur lång tid det tar när de gör något så det kommer inte stå att de har sytt dig i två timmar, vilket säkert behövdes och inte var något de gjorde för skojs skull.

  • Anonym (;)
    EpicNurse skrev 2017-06-23 08:01:00 följande:

    Det kan vara att du inte kan se de anteckningarna än eftersom dom mäste signeras innan dom kommer med i online-journalen.

    Man rekommenderar att vänta med sex tills avslaget är helt borta (alltså när man bara har vanlig, ofärgad, ej luktande flytning) och man är läkt! :) det brukar vara efter efterkontrollen hos barnmorska som är 6-10 veckor efter förlossningen. Spelar egentligen inte så stor roll exakt hur mycket som syddes så länge man inte fått större bristning (grad 3-4), eftersom den involverar sfinktern. Men eftersom du blev sydd i lokalbedövning på rummet så var det Max grad 2 :)


    Aah de stämmer, dom ville skicka in mig i operation sal men eftersom va rädd för att bli sövd så gjorde dom i rummet.

    Okej Taack för svar : )

    Har slutat blöda men får då och då som stora flyttningar
Svar på tråden Sex efter förlossning ?