• Meriall

Finns det någon oväntad matvara ni verkligen inte gillar?

Skriv den ni tycker är värst om ni har flera. Jag tänker nu främst saker många gillar. Är det surströmming eller inälvsmat eller sånt så räknas det inte. Utan sånt som räknas som "gott". Skriv bara en grej, den värsta och inte långa listor om ni är kräsna. Det ska vara smaken som är äcklig, inte konsistensen.

Jag ogillar thaibasilika. Älskar den vanliga dock.

• Svar på tråden Finns det någon oväntad matvara ni verkligen inte gillar?
  • Rosebud

Kikärtor är vedervärdigt. Även smakmässigt.

Oliver är också ett satans påfund. Båda borde landsförvisas. Ta gärna med pamesanosten på samma flotte.

• Physalis

Haha ^^ det var inte många som läste mer än rubriken.

Mitt bidrag: rå paprika

Korrekturläser som en kratta
  • äldreochklokare

Det finns väl en hel del jag inte gillar, men du är alltså ute efter saker som "de flesta" gillar men inte man själv?

Jag gillar inte kaffe! 

• MadHatter

Får också svara kaffe. Fixar inte det alls. Mörk choklad är en annan sån sak som man förväntas gilla som jag inte kan med.

Sen finns det smakkombinationer som hyllas som jag inte alls tycker om som tex hallon och choklad ihop.

• e90
    Physalis skrev 2017-06-24 14:10:05 följande:

Haha ^^ det var inte många som läste mer än rubriken.

Mitt bidrag: rå paprika

Ne, trots att TS tydligt skrev att det skulle vara rätter som de flesta gillar och inte exempelvis surströmming, har den matvaran och även andra matvaror som inte anses som "goda" generellt räknats upp. Men men :)
  • asfaltsbarn
    nevermind skrev 2017-06-24 08:02:08 följande:

Jordgubbar. Blä!

Tack! Trodde jag var ensam! Tycker alla jordgubbar smakar mögel.
  • Tilja

Fisk och skaldjur. Folk blir alltid lika förvånade och berättar för mig hur gott det är, men jag klarar verkligen inte av den där fisksmaken...

Svar på tråden Finns det någon oväntad matvara ni verkligen inte gillar?