• Anonym (Sofia Belle)

Vill ha otrogen man

Har ett stort problem som jag inte vet hur jag ska hantera. Har haft ett långvarigt förhållande som är bra och tryggt. Men jag tänder inte på min kille om han inte medger att han vill ha sex med andra kvinnor,

Vill verkligen inte att det ska vara såhär eftersom jag trivs med honom och inte vill ha någon annan. Men sexuellt så går jag inte igång om han inte säger att han vill vara otrogen mot mig. Någon som känner igen sig eller är jag knäpp?

• Svar på tråden Vill ha otrogen man
  • Jonte71

Knäpp är du inte men jag tror att du är rätt ovanlig. Du säger att du vill att han ska vara otrogen men om han då har sex med annan kvinna är han ju inte otrogen, han är dig trogen men har sex med en annan kvinna. Är rätt vanligt bland swingers även om jag inte vet hur vanligt det är med swingers.

• Anonym (Sofia Belle)
    Jonte71 skrev 2017-06-23 20:58:44 följande:

Knäpp är du inte men jag tror att du är rätt ovanlig. Du säger att du vill att han ska vara otrogen men om han då har sex med annan kvinna är han ju inte otrogen, han är dig trogen men har sex med en annan kvinna. Är rätt vanligt bland swingers även om jag inte vet hur vanligt det är med swingers.

Underbart att höra att man inte är knäpp, men känner mig ovanlig som verkligen vill och pushar på att han ska fantisera och vilja vara med andra kvinnor. :)

Vill inte bli av med honom men tänder enormt på att han skulle vara med andra kvinnor, och önskar att han skaffar en älskarinna. Har sagt till honom att jag tänder på tanken men han verkar osäker och räd att bli av med mig trots att det är jag som drar upp ämnet. Men är det inte knäppt att jag "endast" tänder på tanken av honom med andra? Betyder det att jag inte är tillräckligt kär i honom även om det inte känns så för mig?

• MrFlex

Det är inte helt ovanligt med flockbeteende bland människor. Ofta smittar attraktion och många verkar tända på att andra tänder på ens partner. Kanske är det just den känslan som tänder dig och inte att han faktiskt har sex med andra?

• Anonym (allure)
    Anonym (Sofia Belle) skrev 2017-06-23 20:45:42 följande:

Har ett stort problem som jag inte vet hur jag ska hantera. Har haft ett långvarigt förhållande som är bra och tryggt. Men jag tänder inte på min kille om han inte medger att han vill ha sex med andra kvinnor,

Vill verkligen inte att det ska vara såhär eftersom jag trivs med honom och inte vill ha någon annan. Men sexuellt så går jag inte igång om han inte säger att han vill vara otrogen mot mig. Någon som känner igen sig eller är jag knäpp?

Tror du känner dig för säker på honom. Spänningen har försvunnit, du tar honom för given. Väldigt vanligt att kvinnor lessnar på sina män men kanske inte direkt att de vill att de ska vara otrogna. Men du vill lägra honom och behöver jaga för att han ska bli sexig i dina ögon. Ibland måste man nästan förlora någon för att det sexuella spelet ska kicka igång. Du vill att han ska vara otillgänglig för dig och inte bara så självklar och ospännande. Han ska utmana dig lite...

Kan ni inte leka lite rollspel istället för att göra verklighet av det?
  • AndreaBD
    Anonym (allure) skrev 2017-06-23 21:30:32 följande:
    Tror du känner dig för säker på honom. Spänningen har försvunnit, du tar honom för given. Väldigt vanligt att kvinnor lessnar på sina män men kanske inte direkt att de vill att de ska vara otrogna. Men du vill lägra honom och behöver jaga för att han ska bli sexig i dina ögon. Ibland måste man nästan förlora någon för att det sexuella spelet ska kicka igång. Du vill att han ska vara otillgänglig för dig och inte bara så självklar och ospännande. Han ska utmana dig lite...

Håller helt med dig, så är det, och det är inte så ovanligt. Kanske kan ni gå i en swinger-club? Eller organisera privat med något annat par.
  • Anonym (Sofia Belle)

Tack för alla svar. Jag håller med att det ni skriver låter väldigt logiskt!

Fast jag vet inte om swinger är något för mig eftersom jag inte är intresserad av att ha sex med någon annan man. Det jag tänder på är om jag lyckas få honom att säga att han tänder på någon annan kvinna (ex i porrfilm) och när han reser i sitt jobb så ber jag nästan honom att vara med andra för vår skull.

Det låter helt sjukt när jag tänker på det, men jag får en så pirrig känsla i kroppen när jag inte vet om han lyckas hitta någon annan eller inte. Verkar inte som att jag är rädd att han ska vara med någon annan. Det känns udda och konstigt, och när jag bara nämnt bara en del av min önskan till andra vänner verkar de tycka att det är helt sjukt. 

Hade förväntat mig svar som att jag borde söka hjälp, skönt att höra att folk här inte är lika dömande som mina vänner. :) Det jobbiga är att min man verkar uppfatta det som att jag vill bli av med honom, men han tänder på att jag blir galen när han pratar om andra kvinnor.

• Anonym (allure)
    Anonym (Sofia Belle) skrev 2017-06-23 21:54:14 följande:

Fast jag vet inte om swinger är något för mig eftersom jag inte är intresserad av att ha sex med någon annan man. Det jag tänder på är om jag lyckas få honom att säga att han tänder på någon annan kvinna (ex i porrfilm) och när han reser i sitt jobb så ber jag nästan honom att vara med andra för vår skull.

Det låter helt sjukt när jag tänker på det, men jag får en så pirrig känsla i kroppen när jag inte vet om han lyckas hitta någon annan eller inte. Verkar inte som att jag är rädd att han ska vara med någon annan. Det känns udda och konstigt, och när jag bara nämnt bara en del av min önskan till andra vänner verkar de tycka att det är helt sjukt. 

Hade förväntat mig svar som att jag borde söka hjälp, skönt att höra att folk här inte är lika dömande som mina vänner. :) Det jobbiga är att min man verkar uppfatta det som att jag vill bli av med honom, men han tänder på att jag blir galen när han pratar om andra kvinnor.

Om vi ska ta tanken ett steg vidare; han ligger med en sexig kvinna på en resa och fortsätter träffa henne när han kommer hem...och blir kär!  Hade du blivit svartsjuk då?
  • AndreaBD
    Anonym (Sofia Belle) skrev 2017-06-23 21:54:14 följande:

Okej, men, även om jag själv aldrig har varit i nån swinger-club, så har jag hört, att man inte alls måste ha sex med andra. Man kan t.ex. också ha sex med varandra och att andra kan se en. Eller så kan bara en ha sex med andra. Det enda som inte är okej är om man bara tittar på andra.

Eller så pratar du med honom om om ni kan hitta på några slags rollspel som ni båda skulle uppskatta. Han måste ju kunna förstå att du inte vill bli av med honom utan att du ser en chans att få igång mera passion igen. Egentligen är det inte så konstigt att han missförstår först, men i längden kommer han väl ändå att tro dig om du förklarar samma sak om och om.
  • Anonym (Sofia Belle)
    Anonym (allure) skrev 2017-06-23 21:30:32 följande:

Är det inte likadant för män? Blir de inte less på att ta en kvinna för given?
    Jag kan leva med att ta min man för given, men inte om jag tappar lusten för att ha sex.

Allt du skriver låter väldigt sannolikt, men jag är osäker på att jag faktiskt inte vill att min man ska vara med en annan på riktigt. Jag har tänkt på det i så många år, och det är nog det enda som egentligen gör att vi fortfarande har ett förhållande. Fantasin om att han en dag ska vara "otrogen". Det är anledningen till osäkerheten om jag verkligen älskar honom. Men jag tror att det med tiden skulle kännas likadant oavsett om jag hittat nya män.

Jag förstår det ologiska i att vara otrogen när den andra partnern vill det. Men för tillfället känns det som att jag inte skulle reagera negativt om han var med en annan även om vi inte hade diskuterat ett öppet förhållande.

Rollspel vet jag inte om det skulle ge något eftersom jag skulle veta att det inte var på riktigt. Visst tänder jag på att min man berättar att han tycker andra kvinnor är sexiga och vad han skulle göra med dem om han kunde, men det känns inte tillräckligt :(

• Anonym (Sofia Belle)
    Anonym (allure) skrev 2017-06-23 22:03:14 följande:
    Om vi ska ta tanken ett steg vidare; han ligger med en sexig kvinna på en resa och fortsätter träffa henne när han kommer hem...och blir kär!  Hade du blivit svartsjuk då?
    Oj, svårt att svara på det innan det hänt. Kanske skulle jag göra allt för att få honom tillbaka eller göra honom svartsjuk genom att träffa andra. Om han skulle bli kär i en annan på riktigt skulle jag troligtvis ändå acceptera att han troligen inte var så kär i mig.
Svar på tråden Vill ha otrogen man