Anonym (Sofia Belle) skrev 2017-06-23 21:54:14 följande:
Tack för alla svar. Jag håller med att det ni skriver låter väldigt logiskt!
Fast jag vet inte om swinger är något för mig eftersom jag inte är intresserad av att ha sex med någon annan man. Det jag tänder på är om jag lyckas få honom att säga att han tänder på någon annan kvinna (ex i porrfilm) och när han reser i sitt jobb så ber jag nästan honom att vara med andra för vår skull.
Det låter helt sjukt när jag tänker på det, men jag får en så pirrig känsla i kroppen när jag inte vet om han lyckas hitta någon annan eller inte. Verkar inte som att jag är rädd att han ska vara med någon annan. Det känns udda och konstigt, och när jag bara nämnt bara en del av min önskan till andra vänner verkar de tycka att det är helt sjukt.
Hade förväntat mig svar som att jag borde söka hjälp, skönt att höra att folk här inte är lika dömande som mina vänner. :) Det jobbiga är att min man verkar uppfatta det som att jag vill bli av med honom, men han tänder på att jag blir galen när han pratar om andra kvinnor.
Okej, men, även om jag själv aldrig har varit i nån swinger-club, så har jag hört, att man inte alls måste ha sex med andra. Man kan t.ex. också ha sex med varandra och att andra kan se en. Eller så kan bara en ha sex med andra. Det enda som inte är okej är om man bara tittar på andra.
Eller så pratar du med honom om om ni kan hitta på några slags rollspel som ni båda skulle uppskatta. Han måste ju kunna förstå att du inte vill bli av med honom utan att du ser en chans att få igång mera passion igen. Egentligen är det inte så konstigt att han missförstår först, men i längden kommer han väl ändå att tro dig om du förklarar samma sak om och om.