• Anonym (Förkrossad.)

Den sista sms:et.

Hej.

Jag hoppas att allt är bra med dig.

Jag skulle vilja säga att jag mår inte så bra just nu eftersom jag är så himla utmattad. Och det mesta beror på grund av tjejer.

Jag har verkligen försökt att lära känna tjejer genom olika sätt och det känns lönlöst och hopplöst.

Begriper du hur jobbigt det är att försöka utan någon resultat?

Jag har skrivit till över 1000 tjejer och jag har försökt lära känna tjejer dem senaste 10 förbaskade åren!

Inget funkar.

Jag har alltid varit singel och min frustration blir bara större och jag förstår att några enstaka män blir till misogyner i dagens samhälle.

Jag orkar inte med något längre och det enda som ger mig energi är min mamma när hon är här i Sverige. Min familj har alltid gett mig energi, men nu orkar jag knappt längre för att jag är för utmattad.

Det finns en citat som säger "Det är bättre att ha älskat än att inte ha älskat alls"... jag blir bara ännu mer deppig när jag hör det och jag blir bara deprimerad när människor säger att "kärleken kommer" för att det är inte garanterat eller givet att det sker, tro mig. Jag vet vad jag talar om.

Jag blev traumatiserad när jag försökte lära känna tjejen från butiken förra året. Jag gav henne mitt telefonnummer och hon ringde aldrig. Hon ljög för mig istället. Man känner sig bara ännu mer maktlös än vanligt.

Jag har blivit mer bitter med tiden och nu orkar jag knappt med något här i denna existens.

Är det verkligen lönt att kämpa när inget funkar?

Vad skulle du ha gjort i min position och situation?

Det är ingen retorisk fråga jag ställer.

Jag vill gärna veta för att jag vill se vilka möjligheter och alternativ jag har att välja mellan.

Jag har velat säga detta här otroligt länge nu och jag vet att det är mycket information att ta in och att smälta in.

Jag undrar om du kan besvara sms:et istället för att ringa till mig, just nu orkar jag inte samtala.

Jag hoppas att du förstår mina tankegångar.

Mvh.

Detta här har fått mig att bli frustrerad och jag skrev detta här för två veckor sedan till en som jag känner och jag har inte fått svar än. Skulle ni kunna hjälpa mig med detta här?

Hur ska jag gå tillväga när inget går?

• Svar på tråden Den sista sms:et.
  • Anonym (vildhavre)

Vem har du skrivit sms:et till?

• Anonym (Förkrossad.)
    Anonym (vildhavre) skrev 2017-06-24 11:48:45 följande:

Vem har du skrivit sms:et till?

Till en handläggare // chef.
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Förkrossad.) skrev 2017-06-24 11:53:42 följande:
    Till en handläggare // chef.
    VA? Varför då?!
  • Anonym (Förkrossad.)
    Anonym (Herregud) skrev 2017-06-24 12:07:08 följande:

VA? Varför då?!

Så att han förstår mig varför jag inte orkar med så mycket längre.
  • Anonym (Sök hjälp)

Problemet är inte att du inte får en tjej. Det är snarare bara ett symtom. Det är rätt uppenbart att du behöver någon slags hjälp med ditt mående baserat på vad du skriver, att du skickat detta till din chef/handläggare, hur du fokuserar på tjejer som problemet osv. En del psykisk ohälsa gör att man får problem med gränser, vilket du verkar ha. Och svårhet att se klart på situationer - vad man anser är normalt och godtagbart. Rekommenderar dig att söka hjälp och få gå igenom en utredning för att ta reda på möjliga underliggande sjukdomar.

Det är ingen skam i att behöve hjälp även med psykisk ohälsa även om jag förstår att det kan kännas så just nu. Men utan hjälp och behandling tvivlar jag på att du kommer kunna leva ett liv där du mår bra.

• Anonym (F)
    Anonym (Förkrossad.) skrev 2017-06-24 11:43:57 följande:

Hej.

Jag hoppas att allt är bra med dig.

Jag skulle vilja säga att jag mår inte så bra just nu eftersom jag är så himla utmattad. Och det mesta beror på grund av tjejer.

Jag har verkligen försökt att lära känna tjejer genom olika sätt och det känns lönlöst och hopplöst.

Begriper du hur jobbigt det är att försöka utan någon resultat?

Jag har skrivit till över 1000 tjejer och jag har försökt lära känna tjejer dem senaste 10 förbaskade åren!

Inget funkar.

Jag har alltid varit singel och min frustration blir bara större och jag förstår att några enstaka män blir till misogyner i dagens samhälle.

Jag orkar inte med något längre och det enda som ger mig energi är min mamma när hon är här i Sverige. Min familj har alltid gett mig energi, men nu orkar jag knappt längre för att jag är för utmattad.

Det finns en citat som säger "Det är bättre att ha älskat än att inte ha älskat alls"... jag blir bara ännu mer deppig när jag hör det och jag blir bara deprimerad när människor säger att "kärleken kommer" för att det är inte garanterat eller givet att det sker, tro mig. Jag vet vad jag talar om.

Jag blev traumatiserad när jag försökte lära känna tjejen från butiken förra året. Jag gav henne mitt telefonnummer och hon ringde aldrig. Hon ljög för mig istället. Man känner sig bara ännu mer maktlös än vanligt.

Jag har blivit mer bitter med tiden och nu orkar jag knappt med något här i denna existens.

Är det verkligen lönt att kämpa när inget funkar?

Vad skulle du ha gjort i min position och situation?

Det är ingen retorisk fråga jag ställer.

Jag vill gärna veta för att jag vill se vilka möjligheter och alternativ jag har att välja mellan.

Jag har velat säga detta här otroligt länge nu och jag vet att det är mycket information att ta in och att smälta in.

Jag undrar om du kan besvara sms:et istället för att ringa till mig, just nu orkar jag inte samtala.

Jag hoppas att du förstår mina tankegångar.

Mvh.

Detta här har fått mig att bli frustrerad och jag skrev detta här för två veckor sedan till en som jag känner och jag har inte fått svar än. Skulle ni kunna hjälpa mig med detta här?

Hur ska jag gå tillväga när inget går?

Vad fick du för svar då?

Du bör verkligen lägga din energi på din egna utveckling och sluta med att projicera det på kvinnor. Det är väldigt osympatiskt och det kommer inte vara ett hälsosamt förhållande när du väl träffar någon som köper dina försök.
  • Anonym (Förkrossad.)
    Anonym (Sök hjälp) skrev 2017-06-24 12:17:14 följande:

Problemet är inte att du inte får en tjej. Det är snarare bara ett symtom. Det är rätt uppenbart att du behöver någon slags hjälp med ditt mående baserat på vad du skriver, att du skickat detta till din chef/handläggare, hur du fokuserar på tjejer som problemet osv. En del psykisk ohälsa gör att man får problem med gränser, vilket du verkar ha. Och svårhet att se klart på situationer - vad man anser är normalt och godtagbart. Rekommenderar dig att söka hjälp och få gå igenom en utredning för att ta reda på möjliga underliggande sjukdomar.

Det är ingen skam i att behöve hjälp även med psykisk ohälsa även om jag förstår att det kan kännas så just nu. Men utan hjälp och behandling tvivlar jag på att du kommer kunna leva ett liv där du mår bra.

Jag vet hur du tänker för att jag tänker likadant, men jag blir lite skrämd av att få en "diagnos".
  • Anonym (Förkrossad.)
    Anonym (F) skrev 2017-06-24 12:22:05 följande:

Vad fick du för svar då?

Du bör verkligen lägga din energi på din egna utveckling och sluta med att projicera det på kvinnor. Det är väldigt osympatiskt och det kommer inte vara ett hälsosamt förhållande när du väl träffar någon som köper dina försök.

Jag fick tyvärr inget svar.

Jag tror inte jag kommer att träffa någon heller. Det är omöjligt via internet (dejtingsidor, Tinder, Badoo etcetera)... det enda jag kan få är deras uppmärksamhet när jag klär mig fint.

Jag kan hålla med om att det är osympatisk från min sida eftersom jag håller på att bli misogyn, men det är också oartigt och osympatiskt från tjejers sida att inte besvara en när man skriver

"Hej. Hur är det? Du ser snäll ut och jag undrar vad du har för intressen?"

Iallafall så försöker jag få igång en konversation med frågan jag ställer dem.
  • Kannman

Hur kan du bli "traumatiserad" för att någon inte har ringt till dig? Allvarligt talat är detta bland det mest konstiga jag har läst någonsin. Du behöver allvarligt söka hjälp. Nu!

• Anonym (vildhavre)
    Anonym (Förkrossad.) skrev 2017-06-24 12:31:16 följande:
    Jag fick tyvärr inget svar.

Jag tror inte jag kommer att träffa någon heller. Det är omöjligt via internet (dejtingsidor, Tinder, Badoo etcetera)... det enda jag kan få är deras uppmärksamhet när jag klär mig fint.

Jag kan hålla med om att det är osympatisk från min sida eftersom jag håller på att bli misogyn, men det är också oartigt och osympatiskt från tjejers sida att inte besvara en när man skriver

"Hej. Hur är det? Du ser snäll ut och jag undrar vad du har för intressen?"

Iallafall så försöker jag få igång en konversation med frågan jag ställer dem.
    Dejting sidor fungerar inte. Folk dejtar knappt där och är otroligt kritiska om inte de gillar ens bilder direkt. Få människor träffar någon på Internet. Oftast träffar folk varandra på fester, middagar hos vänner, kurser, aktiviteter där man har samma sak gemensamt. Hade jag varit dig hade jag anmält mig till olika saker som intresserar dig där du också kan träffa folk. Det gör dig också mer intressant.
    Du måste komma ur din offerroll. Inga tjejer faller för det desvärre. Tjejer vill ha självsäkra och starka killar som inte är desperata.
    Skaffa hobbies och intressen och bilda dig, sånt gillas! Men sluta tyck så synd omdig själv och fokusera den energin på saker som kan bygga upp dig själv istället och göra dig mer intressant. Kanske måste du även jobba på ditt utseende lite och klädstil..men allra viktigast är att bygga ett självförtroende och bra självkänsla.
    Se om du kan få hjälp inom psykiatrin t ex med KBT och att få redskap.

Svar på tråden Den sista sms:et.