• Anonym (Förkrossad.)

Den sista sms:et.

Hej.

Jag hoppas att allt är bra med dig.

Jag skulle vilja säga att jag mår inte så bra just nu eftersom jag är så himla utmattad. Och det mesta beror på grund av tjejer.

Jag har verkligen försökt att lära känna tjejer genom olika sätt och det känns lönlöst och hopplöst.

Begriper du hur jobbigt det är att försöka utan någon resultat?

Jag har skrivit till över 1000 tjejer och jag har försökt lära känna tjejer dem senaste 10 förbaskade åren!

Inget funkar.

Jag har alltid varit singel och min frustration blir bara större och jag förstår att några enstaka män blir till misogyner i dagens samhälle.

Jag orkar inte med något längre och det enda som ger mig energi är min mamma när hon är här i Sverige. Min familj har alltid gett mig energi, men nu orkar jag knappt längre för att jag är för utmattad.

Det finns en citat som säger "Det är bättre att ha älskat än att inte ha älskat alls"... jag blir bara ännu mer deppig när jag hör det och jag blir bara deprimerad när människor säger att "kärleken kommer" för att det är inte garanterat eller givet att det sker, tro mig. Jag vet vad jag talar om.

Jag blev traumatiserad när jag försökte lära känna tjejen från butiken förra året. Jag gav henne mitt telefonnummer och hon ringde aldrig. Hon ljög för mig istället. Man känner sig bara ännu mer maktlös än vanligt.

Jag har blivit mer bitter med tiden och nu orkar jag knappt med något här i denna existens.

Är det verkligen lönt att kämpa när inget funkar?

Vad skulle du ha gjort i min position och situation?

Det är ingen retorisk fråga jag ställer.

Jag vill gärna veta för att jag vill se vilka möjligheter och alternativ jag har att välja mellan.

Jag har velat säga detta här otroligt länge nu och jag vet att det är mycket information att ta in och att smälta in.

Jag undrar om du kan besvara sms:et istället för att ringa till mig, just nu orkar jag inte samtala.

Jag hoppas att du förstår mina tankegångar.

Mvh.

Detta här har fått mig att bli frustrerad och jag skrev detta här för två veckor sedan till en som jag känner och jag har inte fått svar än. Skulle ni kunna hjälpa mig med detta här?

Hur ska jag gå tillväga när inget går?

• Svar på tråden Den sista sms:et.
  • Anonym (Jeezuu12)

Du inser att ingen kvinna ska behöva prata med dig om hon inte själv vill? Eller du vill att någon ska tvinga sig själv till det? Bara för att du skriver till någon innebär det inte att hon har en skyldighet att svara. Jobba med dig själv istället för att som någon tidigare sa istället för att projicera din ilska på tjejerna. Tror inte du ens kan föreställa dig hur jävla obehagligt det är när män vill tvinga sig till konversationer eller blir arga för att man inte är intresserade av dem.

Inse att din lycka ligger hos dig själv och OM det nu är så att du kommer att leva ensam, ja då får du hitta ett sätt att acceptera det och försöka bli lycklig ändå.

• Anonym (mmm)

Du fokuserar på fel sak TS. Jag förstår att det inte är roligt att ha försökt hitta en partner så länge men inte lyckats. Men att  skriva ett meddelande till en handläggare och fokusera på just det blir inte rätt.
    Du behöver fokusera på att må bra i dig själv, innan dess kommer du heller inte träffa någon partner. Helt uppenbart som någon annan skrev, har du "issues" som du behöver få kunskap om, om dig själv. Det kan inte en partner "laga". 

• Meriall
    Anonym (Förkrossad.) skrev 2017-06-24 12:31:16 följande:

Jag fick tyvärr inget svar.

Jag tror inte jag kommer att träffa någon heller. Det är omöjligt via internet (dejtingsidor, Tinder, Badoo etcetera)... det enda jag kan få är deras uppmärksamhet när jag klär mig fint.

Jag kan hålla med om att det är osympatisk från min sida eftersom jag håller på att bli misogyn, men det är också oartigt och osympatiskt från tjejers sida att inte besvara en när man skriver

"Hej. Hur är det? Du ser snäll ut och jag undrar vad du har för intressen?"

Iallafall så försöker jag få igång en konversation med frågan jag ställer dem.

Om du skrev det på en dejtingsida förstår jag att du inte får svar. Tjejer på såna sidor kan få 100 mail om dagen där det står ungefär så. Ditt mail säger ju ingenting om dig och att du skulle vara intressant. Att svara på alla såna mail skulle kräva att tjejerna har det som heltidsjobb. Vissa blir dessutom arga om man svarar och inte är intresserad.

Vill du ha svar så skriv till en tjej som har skrivit ut sina intressen i sin profil och där du ser att ni har gemensamma intressen. Skriv typ "Hej, jag läste din profil och tyckte att du lät intressant och såg sedan att du är intresserad av konståkning (eller vad ni nu har gemensamt). Jag tycker också det är jättekul och har hållit på med det i 8 år nu. Vad var det som fick dig att börja hålla på med det? För mig var det när jag såg dokumentären "En konståkares själ" på tv när jag var 9. Fastnade direkt :) Har du sett den?"

Lovar att tjejen svarar på detta om dina bilder/profil är ok.

Du visar att du läst hennes profil.

Ni har något gemensamt.

Du frågar intressanta och relevanta frågor som handlar om henne.

Det syns att det inte är ett massutskick (ditt mail lät som det).

Du berättar något personligt om dig själv.

Du säger att hon verkar intressant. Det är vad tjejer vill höra. Inte att de är snälla.

Modifiera mitt mail så att det passar in på dig och tjejen så kommer det gå mycket bättre. Förstår du inte varför borde du nog inte nätdejta. Det passar bara för folk som är bra på att uttrycka sig i skrift.
  • Anonym (F)

Jag kan hålla med om att det är osympatisk från min sida eftersom jag håller på att bli misogyn, men det är också oartigt och osympatiskt från tjejers sida att inte besvara en när man skriver

Iallafall så försöker jag få igång en konversation med frågan jag ställer dem.[/quote]

Det är inte oartigt på något sätt, det är fri vilja och troligtvis magkänsla.

Va försiktig med det där, att känna att dessa kvinnor är skyldiga dig något för du tycker att dina försök är värdig en respons. Det funkar inte så. Och det lutar mer åt kvinnoförakt i slutändan.

Du försöker för mycket och Även, du generaliserar ju alla dessa kvinnor till en och samma kvinna. Det är som att det kvittar vilken kvinna det handlar om bara hon vill ha dig. Bara du får ett förhållande.

Det jag värderade högst hos min sambo idag var just det att han varit ensam i fem år( bortsett från något one night stand då och då) och visste precis vem Han var och vad Han ville.

Hade han varit en sån kärleks jonkare som definierar hela dig själv som person och allt annat genom dina egna förväntningar av vad du Tror är kärlek, respekt och förhållande som du hade jag Aldrig ens tackat ja till en kaffe.

• Anonym (Förkrossad.)
    Kannman skrev 2017-06-24 12:38:10 följande:

Hur kan du bli "traumatiserad" för att någon inte har ringt till dig? Allvarligt talat är detta bland det mest konstiga jag har läst någonsin. Du behöver allvarligt söka hjälp. Nu!

Försök att förstå. För den första gången jag verkligen försökte så fick jag nobben, jag tog till mig mod för att chansa för att vinna. Jag fick verkligen ta tag i min egen axel för att ens våga säga ordet "Hej" till henne. Jag fick verkligen försöka... till vad?

För att bli nobbad bara?

Vad skulle du ha gjort och hur skulle du ha känt dig. Om du verkligen försöker för att få något för den första gången och det inte går så skulle du väl heller inte mått prima eller?

Jag tog det oerhört hårt eftersom jag verkligen försökte.
  • Anonym (Förkrossad.)
    Anonym (vildhavre) skrev 2017-06-24 12:40:20 följande:

Dejting sidor fungerar inte. Folk dejtar knappt där och är otroligt kritiska om inte de gillar ens bilder direkt. Få människor träffar någon på Internet. Oftast träffar folk varandra på fester, middagar hos vänner, kurser, aktiviteter där man har samma sak gemensamt. Hade jag varit dig hade jag anmält mig till olika saker som intresserar dig där du också kan träffa folk. Det gör dig också mer intressant.

Du måste komma ur din offerroll. Inga tjejer faller för det desvärre. Tjejer vill ha självsäkra och starka killar som inte är desperata.

Skaffa hobbies och intressen och bilda dig, sånt gillas! Men sluta tyck så synd omdig själv och fokusera den energin på saker som kan bygga upp dig själv istället och göra dig mer intressant. Kanske måste du även jobba på ditt utseende lite och klädstil..men allra viktigast är att bygga ett självförtroende och bra självkänsla.

Se om du kan få hjälp inom psykiatrin t ex med KBT och att få redskap.

Jag har bra självförtroende och självkänsla, men det som tar ner mig är att människor i Tinder och Badoo är så kräsna och att man känner sig maktlös.
  • Anonym (Förkrossad.)
    Anonym (Jeezuu12) skrev 2017-06-24 12:46:19 följande:

Du inser att ingen kvinna ska behöva prata med dig om hon inte själv vill? Eller du vill att någon ska tvinga sig själv till det? Bara för att du skriver till någon innebär det inte att hon har en skyldighet att svara. Jobba med dig själv istället för att som någon tidigare sa istället för att projicera din ilska på tjejerna. Tror inte du ens kan föreställa dig hur jävla obehagligt det är när män vill tvinga sig till konversationer eller blir arga för att man inte är intresserade av dem.

Inse att din lycka ligger hos dig själv och OM det nu är så att du kommer att leva ensam, ja då får du hitta ett sätt att acceptera det och försöka bli lycklig ändå.

Självklart inte. Men exakt hur är det möjligt att 1000 tjejer inte svarar?

Självallet att man blir frustrerad efter 10 långa år!

Det är ju bara allmän hyfs att svara när någon skriver en vänlig meddelande. Det är väl inte mer än rätt att besvara det med hövlighet när någon är vänlig mot en?

Man ignorerar väl inte någon som hälsar vänligt på en ute på stan eller en granne som hälsar på en?

Det är samma princip som att säga tack när man håller upp dörren för någon.

Jag är lycklig med mig själv, men inte med själva livet (det låter motsägelsefullt så jag ska ge dig ett exempel)

Du har en bil som du älskar, men du är missnöjd med några saker som får den att inte fungera... det är samma sak med mig och livet. Jag är lycklig med mig själv för att jag är en bra person, men livet är orättvis för att jag har varit med om saker som har tagit ner mig totalt. Mina tankar om att jag är en bra person får mig att fortsätta kämpa.
  • Anonym (Förkrossad.)
    Meriall skrev 2017-06-24 12:54:59 följande:

Om du skrev det på en dejtingsida förstår jag att du inte får svar. Tjejer på såna sidor kan få 100 mail om dagen där det står ungefär så. Ditt mail säger ju ingenting om dig och att du skulle vara intressant. Att svara på alla såna mail skulle kräva att tjejerna har det som heltidsjobb. Vissa blir dessutom arga om man svarar och inte är intresserad.

Vill du ha svar så skriv till en tjej som har skrivit ut sina intressen i sin profil och där du ser att ni har gemensamma intressen. Skriv typ "Hej, jag läste din profil och tyckte att du lät intressant och såg sedan att du är intresserad av konståkning (eller vad ni nu har gemensamt). Jag tycker också det är jättekul och har hållit på med det i 8 år nu. Vad var det som fick dig att börja hålla på med det? För mig var det när jag såg dokumentären "En konståkares själ" på tv när jag var 9. Fastnade direkt :) Har du sett den?"

Lovar att tjejen svarar på detta om dina bilder/profil är ok.

Du visar att du läst hennes profil.

Ni har något gemensamt.

Du frågar intressanta och relevanta frågor som handlar om henne.

Det syns att det inte är ett massutskick (ditt mail lät som det).

Du berättar något personligt om dig själv.

Du säger att hon verkar intressant. Det är vad tjejer vill höra. Inte att de är snälla.

Modifiera mitt mail så att det passar in på dig och tjejen så kommer det gå mycket bättre. Förstår du inte varför borde du nog inte nätdejta. Det passar bara för folk som är bra på att uttrycka sig i skrift.

Tack så mycket för dina råd, jag ska försöka det någon dag.
  • Anonym (Förkrossad.)
    Anonym (F) skrev 2017-06-24 12:56:25 följande:

Iallafall så försöker jag få igång en konversation med frågan jag ställer dem.

Det är inte oartigt på något sätt, det är fri vilja och troligtvis magkänsla.

Va försiktig med det där, att känna att dessa kvinnor är skyldiga dig något för du tycker att dina försök är värdig en respons. Det funkar inte så. Och det lutar mer åt kvinnoförakt i slutändan.

Du försöker för mycket och Även, du generaliserar ju alla dessa kvinnor till en och samma kvinna. Det är som att det kvittar vilken kvinna det handlar om bara hon vill ha dig. Bara du får ett förhållande.

Det jag värderade högst hos min sambo idag var just det att han varit ensam i fem år( bortsett från något one night stand då och då) och visste precis vem Han var och vad Han ville.

Hade han varit en sån kärleks jonkare som definierar hela dig själv som person och allt annat genom dina egna förväntningar av vad du Tror är kärlek, respekt och förhållande som du hade jag Aldrig ens tackat ja till en kaffe.[/quote]

Jag genelaraliserar inte alla kvinnor till samma kvinna för att jag vet att varje kvinna har en individuell personlighet... det vad jag gör däremot är att se att dem flesta är likadana och jag vet att det inte är så eftersom allt är individuellt.
Svar på tråden Den sista sms:et.