• Anonym (Förkrossad.)

Den sista sms:et.

Hej.

Jag hoppas att allt är bra med dig.

Jag skulle vilja säga att jag mår inte så bra just nu eftersom jag är så himla utmattad. Och det mesta beror på grund av tjejer.

Jag har verkligen försökt att lära känna tjejer genom olika sätt och det känns lönlöst och hopplöst.

Begriper du hur jobbigt det är att försöka utan någon resultat?

Jag har skrivit till över 1000 tjejer och jag har försökt lära känna tjejer dem senaste 10 förbaskade åren!

Inget funkar.

Jag har alltid varit singel och min frustration blir bara större och jag förstår att några enstaka män blir till misogyner i dagens samhälle.

Jag orkar inte med något längre och det enda som ger mig energi är min mamma när hon är här i Sverige. Min familj har alltid gett mig energi, men nu orkar jag knappt längre för att jag är för utmattad.

Det finns en citat som säger "Det är bättre att ha älskat än att inte ha älskat alls"... jag blir bara ännu mer deppig när jag hör det och jag blir bara deprimerad när människor säger att "kärleken kommer" för att det är inte garanterat eller givet att det sker, tro mig. Jag vet vad jag talar om.

Jag blev traumatiserad när jag försökte lära känna tjejen från butiken förra året. Jag gav henne mitt telefonnummer och hon ringde aldrig. Hon ljög för mig istället. Man känner sig bara ännu mer maktlös än vanligt.

Jag har blivit mer bitter med tiden och nu orkar jag knappt med något här i denna existens.

Är det verkligen lönt att kämpa när inget funkar?

Vad skulle du ha gjort i min position och situation?

Det är ingen retorisk fråga jag ställer.

Jag vill gärna veta för att jag vill se vilka möjligheter och alternativ jag har att välja mellan.

Jag har velat säga detta här otroligt länge nu och jag vet att det är mycket information att ta in och att smälta in.

Jag undrar om du kan besvara sms:et istället för att ringa till mig, just nu orkar jag inte samtala.

Jag hoppas att du förstår mina tankegångar.

Mvh.

Detta här har fått mig att bli frustrerad och jag skrev detta här för två veckor sedan till en som jag känner och jag har inte fått svar än. Skulle ni kunna hjälpa mig med detta här?

Hur ska jag gå tillväga när inget går?

• Svar på tråden Den sista sms:et.
  • Anonym (Sanningen)

Det här kommer att bli epidemi framöver, när könsobalansen slår igenom om några år.

Det finns en enda lösning, allt annat är bara som att behandla cancer med magiska stenar.

1. Organisera och markera revir mot andra män.

2. Få kontroll över kvinnorna i den egna gruppen.

Vi vet alla vart det här leder, så det kommer att ta tid innan det startar, men det kommer att hända när desperationen är hög nog.

• Jagluar
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-07-04 09:04:58 följande:

Visst, kärlek kan vara ett rus och försätta berg och allt det där. Man kan lyftas till högre höjder än man trodde var möjligt. Du verkar vara nära dina känslor och om inte kärlek är något du känner dig vara i behov av för att vara fungerande individ så släpp det. På riktigt. Jag har själv gett upp tron på förhållande som lösning på vardagen och vålmåendet. Livet är för kort, lägg tiden på något eller några intressen istället för att jaga kärlek. Kommer den så kommer den och trots sin kraft finns det massor av annat i livet.

Det är otroligt bra skrivet. Hatten av för dig, all ära & Kudos.
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Jagluar skrev 2017-07-04 10:32:32 följande:

Det är otroligt bra skrivet. Hatten av för dig, all ära & Kudos.

Tack! Stå på dig där ute. Låt aldrig en kvinna sätta standarden för ditt mående!
  • NomenNescio

Jag tror att först och främst måste du förstå att din situation är vanlig, och drabbar definitivt inte bara män.
    Och frågan är om du anser det exempelvis vore berättigat för en kvinna att hata och förakta alla män, bara för att hon är singel?

Kärlek är ingen rättighet, och den kan komma fort, sent eller aldrig. Både det fantastiska och det fruktansvärda med kärlek är att det är en av få saker som aldrig kan tvingas fram eller köpas. Och den har aldrig garantier.

Någonstans måste du ju se relationer med kvinnor som din personliga rättighet, eftersom du väljer att bli arg på kvinnor ifall de nekar dig det? Vi är ju bara arga om vi nekas det som vi tycker att vi har rätt till.

Det enda en människa i din situation kan göra, man som kvinna, är att försöka leva så väl man kan. Både i termer att försöka vara en fortsatt schysst, icke-dömande människa, och att fortsätta försöka få kontakt.

• Anonym (Reptilhjärnor)
    NomenNescio skrev 2017-07-04 11:24:58 följande:

Både det fantastiska och det fruktansvärda med kärlek är att det är en av få saker som aldrig kan tvingas fram eller köpas.

Kan du förtydliga din åsikt kring att detta skulle vara fruktansvär. När det handlar om sexuellt umgänge fördömer du nämligen tvång/när kvinnan ej är mottaglig. Kärlek borde gå att tvinga sig till tycker du?
  • NomenNescio
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-07-04 12:04:26 följande:
    Kan du förtydliga din åsikt kring att detta skulle vara fruktansvär. När det handlar om sexuellt umgänge fördömer du nämligen tvång/när kvinnan ej är mottaglig. Kärlek borde gå att tvinga sig till tycker du?

Kan kännas fruktansvärt för den som lever utan, alltså. Naturligtvis har man aldrig rätt till någon människa, vare sig deras känslor eller kropp, vilket jag brukar skriva i diverse trådar.
    Det kan fortfarande vara jobbigt för den som är utan, men likväl kan jag rent generellt bli både förvånad och förfärad över hur många människor i denna värld som anser andra människor vara till för deras personliga önskemål. De anser sig ha rätt att pressa och tjata om deras kroppar, och de anse sig ha rätt att bli arg och hatisk på både enskilda individer och ibland ett helt kön ifall de inte får den kärlek eller relation som de önskar.

Att leva utan kärlek kan absolut kännas fruktansvärt för många, och på det planet kan jag sympatisera med TS, men likväl är det ju på det villkor vi alla lever. Det är långt ifrån alla förunnat att få leva i lyckliga relationer.
  • Anonym (sanning)
    Anonym (Förkrossad.) skrev 2017-06-24 13:29:56 följande:
    Försök att förstå. För den första gången jag verkligen försökte så fick jag nobben, jag tog till mig mod för att chansa för att vinna. Jag fick verkligen ta tag i min egen axel för att ens våga säga ordet "Hej" till henne. Jag fick verkligen försöka... till vad?

För att bli nobbad bara?

Vad skulle du ha gjort och hur skulle du ha känt dig. Om du verkligen försöker för att få något för den första gången och det inte går så skulle du väl heller inte mått prima eller?

Jag tog det oerhört hårt eftersom jag verkligen försökte.
    Men det du beskriver har i princip alla människor gjort.

De allra flesta har tagit svåra chanser som de är dödligt nervösa för, de allra flesta har varit utlämnade åt någon annan någon gång, och de allra flesta har blivit nobbade under sina liv.

Med andra ord, de allra flesta vet precis vad du talar om. Men de tillåter sig inte att bli bittra och hatiska för det. De slickar sina sår om och om igen, så många gånger som behövs, och försöker igen.

Varje lyckligt par som du ser omslingrade på stan har var och en ett bagage av nobbningar, tårar och sorg.
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    NomenNescio skrev 2017-07-04 12:13:04 följande:

Kan kännas fruktansvärt för den som lever utan, alltså. Naturligtvis har man aldrig rätt till någon människa, vare sig deras känslor eller kropp, vilket jag brukar skriva i diverse trådar.

Det kan fortfarande vara jobbigt för den som är utan, men likväl kan jag rent generellt bli både förvånad och förfärad över hur många människor i denna värld som anser andra människor vara till för deras personliga önskemål. De anser sig ha rätt att pressa och tjata om deras kroppar, och de anse sig ha rätt att bli arg och hatisk på både enskilda individer och ibland ett helt kön ifall de inte får den kärlek eller relation som de önskar.

Att leva utan kärlek kan absolut kännas fruktansvärt för många, och på det planet kan jag sympatisera med TS, men likväl är det ju på det villkor vi alla lever. Det är långt ifrån alla förunnat att få leva i lyckliga relationer.

Snygg slingring.

Det är väl ändå en självklarhet, att ens kropp och känslor inte hör till någon annan än en själv. Den insikten börjar så sakteliga mänskligheten närma sig. Förvånar det dig på riktigt, att människor är kapabla att använda andra människor för att fullgöra sin egna drömmar eller visioner elle vad det må vara? Det däremot är mänskligheten, i mitt tycke, långt ifrån att inse. Att däremot tjata om någons kropp som du nämner tyder ju enbart på missanpassning till en civiliserad värld.

Givetvis, lider man av bristande kärlek är det en problematisk situation ts har men om man känner sig maktlös kring den sitsen kanske alternativet att släppa det är av godo bara. Förstå att gräset inte alltid är grönare...
  • NomenNescio
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-07-04 12:29:21 följande:
    Snygg slingring.

Det är väl ändå en självklarhet, att ens kropp och känslor inte hör till någon annan än en själv. Den insikten börjar så sakteliga mänskligheten närma sig. Förvånar det dig på riktigt, att människor är kapabla att använda andra människor för att fullgöra sin egna drömmar eller visioner elle vad det må vara? Det däremot är mänskligheten, i mitt tycke, långt ifrån att inse. Att däremot tjata om någons kropp som du nämner tyder ju enbart på missanpassning till en civiliserad värld.

Givetvis, lider man av bristande kärlek är det en problematisk situation ts har men om man känner sig maktlös kring den sitsen kanske alternativet att släppa det är av godo bara. Förstå att gräset inte alltid är grönare...
    Slingring?
  • Anonym (True Facts.)
    Anonym (Förkrossad.) skrev 2017-06-24 11:43:57 följande:

Hej.

Jag hoppas att allt är bra med dig.

Jag skulle vilja säga att jag mår inte så bra just nu eftersom jag är så himla utmattad. Och det mesta beror på grund av tjejer.

Jag har verkligen försökt att lära känna tjejer genom olika sätt och det känns lönlöst och hopplöst.

Begriper du hur jobbigt det är att försöka utan någon resultat?

Jag har skrivit till över 1000 tjejer och jag har försökt lära känna tjejer dem senaste 10 förbaskade åren!

Inget funkar.

Jag har alltid varit singel och min frustration blir bara större och jag förstår att några enstaka män blir till misogyner i dagens samhälle.

Jag orkar inte med något längre och det enda som ger mig energi är min mamma när hon är här i Sverige. Min familj har alltid gett mig energi, men nu orkar jag knappt längre för att jag är för utmattad.

Det finns en citat som säger "Det är bättre att ha älskat än att inte ha älskat alls"... jag blir bara ännu mer deppig när jag hör det och jag blir bara deprimerad när människor säger att "kärleken kommer" för att det är inte garanterat eller givet att det sker, tro mig. Jag vet vad jag talar om.

Jag blev traumatiserad när jag försökte lära känna tjejen från butiken förra året. Jag gav henne mitt telefonnummer och hon ringde aldrig. Hon ljög för mig istället. Man känner sig bara ännu mer maktlös än vanligt.

Jag har blivit mer bitter med tiden och nu orkar jag knappt med något här i denna existens.

Är det verkligen lönt att kämpa när inget funkar?

Vad skulle du ha gjort i min position och situation?

Det är ingen retorisk fråga jag ställer.

Jag vill gärna veta för att jag vill se vilka möjligheter och alternativ jag har att välja mellan.

Jag har velat säga detta här otroligt länge nu och jag vet att det är mycket information att ta in och att smälta in.

Jag undrar om du kan besvara sms:et istället för att ringa till mig, just nu orkar jag inte samtala.

Jag hoppas att du förstår mina tankegångar.

Mvh.

Detta här har fått mig att bli frustrerad och jag skrev detta här för två veckor sedan till en som jag känner och jag har inte fått svar än. Skulle ni kunna hjälpa mig med detta här?

Hur ska jag gå tillväga när inget går?

Ge upp bara. Kvinnor är inte mödan värt. Dem är besynnerliga och Gold Diggers.
Svar på tråden Den sista sms:et.