• sheeba

Är detta ett rimligt pris för en Engelsk Bulldog?

45,000 kr?
    Som är 1 år, utställningsbar.
    Själv tycker jag det låter mycket för en hund, fast bra meriter.
    Vet att de kostar en del men inte 45,000kr.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-06 18:19:53:
    Här är länken.
    www.blocket.se/vi/7455313.htm

Men de är kanske så dyra?

• Svar på tråden Är detta ett rimligt pris för en Engelsk Bulldog?
  • Trossens mamma

OJFörvånad

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Nifelheim

Oj..har ingen aning om vad bulldoggar ligger i för pris men 45 låter ju faktiskt i överkant...

20-25tusen för en riktigt fin hund kan vara okej, men 45??

• sheeba

Skönt att det inte bara är jag som reagerade på priset
    Men man vet ju aldrig.

• roha

Frågade nyss min hundgalne man; Han sa att är det en champion så är det inte omöjligt att den kommer upp i dom summorna...

• sheeba

roha> Oj, så mycket Trodde jag faktisk inte.
    Det gäller att ha en bra försäkring allafall. Fast det är klart Tävlar man och ställer ut så vill man ju ha en bra hund.

• roha

Ja, jag tror nog att det e därför.
    Man köper ju inte en 45000 kronors hund om man bara vill ha sällskap....?

• MINI25

Jag tyckte nog inte att det var i överkant. Har en granne på landet som är uppfödare. Hans äldre hund går loss på 75 000 kr vid ett ev köp. En annan hane dog under jakt och var värderad till 50 000.

• ALM

Nämen det låter helt orimligt i mina öron. Är verkligen nyfiken på om det stämmer. Om jag hade varit intresserad hade jag tagit med mig en vetrinär för att kolla så att allt stämmer.

• sheeba

Mini25> Oj ja där ser man.
    har inte hört sådan prisklass innan, men jag letar ju inte heller efter en hund att ställa ut

• Nifelheim

Att jakthundar och specialtränade hundar kostar svinmkt vet jag, men en bulldogg är ju knappast en jakthund..:)

haha nä men om det är en utställningschampion så självklart kan den säkert vara så dyr, men borde man inte ha skrivit det i annonsen då?

Svar på tråden Är detta ett rimligt pris för en Engelsk Bulldog?