• sheeba

Är detta ett rimligt pris för en Engelsk Bulldog?

45,000 kr?
    Som är 1 år, utställningsbar.
    Själv tycker jag det låter mycket för en hund, fast bra meriter.
    Vet att de kostar en del men inte 45,000kr.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-06 18:19:53:
    Här är länken.
    www.blocket.se/vi/7455313.htm

Men de är kanske så dyra?

• Svar på tråden Är detta ett rimligt pris för en Engelsk Bulldog?
  • Lehen

Jäsiken, jag trodde att en hund kostade mellan 8-10.000:-

• Mirris

Dom måste ju ha räknat in alla valpar som hon kan få... och är det en fin hund med fin stamtavla och välmeriterad i utställningar o tävlingar.. så visst! Fast 45 000 är ju VÄLDIGT mycket pengar.

Min kompis köpte nyligen en amstaff på 6 månader för 10 000:- Men dom är säkert inte alls lika eftertraktade som en bulldog, men då får hon lämna tillbaka hunden när uppfödaren vill ha valpar.. så hon komme rju itne kunna tjäna pengar på henne!

• sheeba

10.000 kr känns mer som ett rimligt pris.
    Men det beror ju på vad man ska ha hunden till. Vår dyraste gick på 7000kr
    Hon vi har nu 2000kr

Men det gäller att veta vad man får. Fast den " dyra" hunden hade bra meriter, bra föräldrar som hade varit utsällda.
    Så var inte det en "bra" hund. Hade aldrig kunnat ställa ut honom. Men han var jätte fin.

• vackrastarflow

kan det inte vara så att de råkat skriva en nolla för mycket?

varför sälja en champion på blocket liksom?

• Ancha

Jag tycker inte att priset låter mycket men frågan är om någon vill köpa hunden till det priset. En bra dulldog är svår att få tag i, min kompis köpte en tik på 9 månader för 19000 så varför inte 45000

• Ancha

Ojdå...läste mer noggrant nu.. Hade ju varit en annan sak om hunden varit champion osv.

Hmmm jadu...varför inte prova..!?!

• Ancha

vackrastarflow ----> Varför inte sälja en champion på blocket!?! Tror inte dom satt en nolla för mycket

• sheeba

Såg på en annan sida där har hon lagt ut samma anons med samma summa så jag tror inte hon har skrivit dit en nolla för mycket

Bulldog är ingen smak för mig, blev bara så chockad av priset.
    fast sambon hade nog blivit glad han gillar rasen.

• Ancha

Tror det är ungefär samma som dom som lägger ut en chihuahua blandis för 15-17000:-

Man vill ha så mycket som möjligt å anser att ens hund är värd så mycket, men det är ju en annan femma att få den såld för det priset

• Japonica

Låter helgalet att sälja en Champion på Blocket, om det nu är det, vilket man får anta, med det priset.

• Ancha

Många skriver att det är "konstigt" att lägga ut annonser(hundar) på blocket, Kan någon svara mig varför det skulle va det??

• Mirris

Förstår inte heller varför det skulle vara konstigt att lägga ut på just Blocket!! Nånstanns måste man ju synas.

Iofs så kan jag tycka, att har man en kennel med typ Bulldog så brukar det ju alltid vara en lång kötid för att få fatt i en valp... men annars tycker jag itne alls det är konstigt eller oseriöst.
    Hur man än annonserar så får man ju sålla bland dom som hör av sig.. det finns ju ganska många knasputtar "därute".

• Japonica

I allmänhet är det väl inget fel att annonsera ut hundar på blocket. Men bla. Bullar trodde jag att det var större efterfrågan på, jämfört med tillgången. Och en bulle av denna prisklass måste det va nåt särskilt med dessutom, och då kan man undra, varför man "behöver" annonsera ut den, på tex. Blocket.

Dessutom får jag lite känslan av, att de hunduppfödare som har "shyssta" hundar, inte behöver annonsera alls, mer än möjligen i deras ras annonsorgan.

Men jag kan ha fel. Men så går mina funderingar..Fundersam 

• Mr CarCare

Jag annser att för det första är men en seriös uppfödare annonserar man inte på Blocket.

Man kan sätta vilket pris som helst på en hund, priset på hunden är så mycket som någon vill betala, man kan ju säga att den sista idioten är inte född än.

En renrasig valp brukar kostar mellan 8000-10000.

Om man skulle sälja en bra hund te.x till Polisen så kan man få ca: 30000-50000.
    Men att köpa en utställningshund för 45000-75000, då annser jag att man är ganska korkad.

• vackrastarflow

jag anser att blocket är ett ställe som är typ sista utvägen för annonser... helst när det gäller hundar. och finns det inte sån efterfrågan på en championhund att om det nu finns nån som vil köpa en bulldog för 45 000 kr så borde den människan hittat annonsörens hund för längesen, genom mouth-to-mouth metoden (alltså man vet om denna hund från andra bekanta som berättat detta), eller så har man koll på de kennlar som erbjuder hundar med denna bakgrund och kostnad.

nä jag tycker det är konstigt. men å andra sidan är nog blocket ett ställe som jag personligen inte skulle leta efter hund på alls med tanke på alla valpfabriker som har sitt utlopp där.

men så är jag inte heller nån hundexpert, det är kanske många kennlar som annonserar ut sina "diamanter" på blocket.

• Mian76

Jag kan nog tro att det beror på att hon säkerligen själv har IMPORTERAT hunden och det kostar en hel massa pengar att göra det, så hon har väl tänkt få igen lite utav det hon själv lagt ut på att få hunden till sverige... Man blir ju också nyfiken på varför hon säljer hunden men det kan ju ha sina naturliga förklaringar. Köper man en i sverige så kostar dom nog runt 15000 i runda slängar....

• Mian76

Sedan står det väl ingenstans att hon är vare sig uppfödare eller att hunden är Champion, den är 1 år så den är säkerligen inte Champion, men fullt utställningsbar är den, vilket många hundar å andra sidan är utan att dom för den skull måste vara något utöver det vanliga. Skriv och fråga henne så får ni säkert svar på era funderingar...

• Mamma till D

Det stod att det var en import... då kostar vilken ras som helst mycket, pga alla papper mm....tror att det är därför priset är så högt...

Svar på tråden Är detta ett rimligt pris för en Engelsk Bulldog?