Svårmatad bebis, kolik? Reflux?
Jag har en sexveckors liten pojke hemma som verkar ha problem med magen. Min mjölk räcker inte till men jag ammar så att han får det som finns och sen kompletterar vi med ersättning. Från början NAN 1.
Lillen är rätt missnöjd generellt och särskilt kvällstid kan han skrika upp till 3h .
Utifrån detta misstänkte BVC kolik och sedan 5 dagar ger vi honom mjölkfri ersättning (Althera) som vi ska fasa över till NAN H.A. och se hur det funkar. Jag äter också mjölkfritt.
Vi matar med DrBrown flaskor och han får Sempers magdroppar + Minifom.
Efter att vi bytte ersättning har vi haft tre riktiga skrikkvällar och två lite lugnare kvällar men han är långt ifrån nöjd.
Det liksom rumlar runt i hans mage och kvällstid är han verkligen jätteledsen när det kniper. Gör sjukt ont i mammahjärtat att inte kunna göra något. Dagtid krånglar matningarna och det känns som att varje klunk han tar ger honom obehag och det är sällan han kan äta klart utan strul.
Han går upp i vikt som han ska och kräks inte så jag börjar misstänka tyst reflux. Kan det vara så? Någon som har barn som haft samma problem som min lilla plutt, vad berodde det på? Några tips?