Resultat efter hinnsvepning
Vart står det? Det står olika beroende på var man läser nämligen. Sedan får inte läkare använda eller rekommendera naturmedicin, oavsett om det funkar eller inte. Så just det säger jnte så mycket
Ingen "igångsättning" funkar för alla, inte ens om det sker på sjukhus så visst kan det fungera även om det inte gjorde det för dig. Det finns, vad jag vet, inga studier som stödjer (eller motbevisar) det men heller inget som visar på att det skulle vara skadligt så det är väl bara att halsa hallonbladste för fulla muggar om man vill!
Sedan tänker jag att du isåfall inte heller kan veta om din förlossning startade av just hinnsvepningen eller om det bara var ett sammanträffande, som du påstår gällande Marinas förlossning.
Jag drack teet i en månad innan, sedan fick jag nog en vecka efter BF och drack typ en liter samtidigt som jag studsade på en pilatesboll och fick kraftiga sammandragningar. Gjorde samma sak och fick samma resultat dagen efter. Tredje dagen föddes mitt barn superfort och smidigt.