• Sandra Jönsson

    Må bra under graviditeten!

    Hej hej!!


    Jag har en affärsidé om att bygga en app för gravidkvinnor där de kan följa hela graviditeten och barnets utveckling. Men inte bara det utan komplettera det med kost och träning. Hur du som gravid kan träna under graviditeten och vad som är bra att äta vid olika perioder. Har även tankar om att det ska finnas möjlighet med socialinteraktion i appen där användarna kan ställa frågor, hitta mammagrupper i sitt närområde mm. 

    Men vill höra mig för om det är ett behov först innan jag tar steget och bygger den. Vad tycker ni? Är det något som ni hade velat använda? Är det något som saknas? Vad upplevde/upplever du hade vart relevant i en sådan app? 

    Vill utveckla ett verktyg som kan hjälpa kvinnor att skapa eller enkelt fortsätta vara hälsosamma på ett roligt sätt under graviditeten. Skrattande{#emotions_dlg.flower}GravidHjärta


    /Sandra

  • Svar på tråden Må bra under graviditeten!
  • Anonym (Gnu)

    Bra idé!

    Värktabletter som man kan proppa i sig mot ryggvärk, huvudvärk och en behaglig sinnesstämning men som inte påverkar bebben det minsta!

    Skämt å sido! Jag tycker det behövs. Mänga är ensamma, ett bra sätt att kunna hitta likasinnade utan att känna att man lämnar ut sig, det är påtvingat osv är fint.

    Och jag tror många vill leva så hälsosamt som möjligt. Men kan va svårt när hormonerna styr än, så kanske bra att appen lite som vissa träningsspelar gör, påminner än om att idag är det dags för en promenad, äta mer frukt osv.

    Alltså att man i början kan fylla i sina önskemål som sen appen hjälper än följa under graviditeten. Detta skulle då beröra kost, hälsa träning sociala biten och kanske djupare frågor.

  • Aniiee

    rent allmänt finns det redan en uppsjö av sånna appar, men en specifikt svensk app kan säkert ha sin marknad.


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Anonym (Gnu)

    Av den "sjö" av appar för gravida finns det endast ett få tal droppar värda att smaka.

    Jag har iofs endast funnit en.

Svar på tråden Må bra under graviditeten!