• Anonym (#)

Helt ärligt - har du jobbat med feber och halsont?

Det går en förkylningsepidemi på orten där jag bor. Och framförallt på min arbetsplats.

Så nu är jag lite nyfiken bara, jobbar du dig igenom en förkylning med halsont och feber?
    Vad jobbar du med?
    Anställd eller egenföretagare?

• Svar på tråden Helt ärligt - har du jobbat med feber och halsont?
  • Queennr1

Ja inte i flera dagar kanske men nån dag sådär har jag nog hållit ut om det är strax innan helg eller så.

Ät anställd inom en myndighet.

• Anonym (kossan)

Ja som djurskötare till 120 kor. Det går liksom inte att hitta en vikarie klockan sex på morgonen.

• Anonym (Kvinna)

Har sällan feber men jobbar med barn så det är ofta att man blir förkyld, jag jobbar ändå.

Är anställd.

• Anonym (japp)

Ja för det mesta. Kostar alldeles för mkt att vara hemma, dessutom är det ingen som gör mina uppgifter när jag är borta. Kommunalt anställd.

• Queennr1
    Anonym (kossan) skrev 2017-07-02 17:30:43 följande:

Ja som djurskötare till 120 kor. Det går liksom inte att hitta en vikarie klockan sex på morgonen.

Vad skulle hända med korna om du verkligen inte kunde? Typ var medvetslös? Jag ifrågasätter inte är bara nyfiken. Finns det nåt nödnummer i ett sånt läge , för jag antar att korna blir sjuka om de inte mjölkas ( om vi nu pratar om mjölkkor)
  • Anonym (förr)

Visst, förr hände det att jag gjorde det. Med åren har jag insett att jag inte är så oumbärlig som jag trodde då och att sjuknärvaro är hänsynslöst mot eventuella arbetskontakter och dumt för den egna hälsan. (tjänsteman)

• Carambolan

Jag tar inte kundmöten när jag ser sjuk ut, men har jag mycket att göra brukar jag jobba hemifrån med rapportskrivande. Har jag inte stressigt på jobbet tar jag kompledigt och glor på film istället.

• fjanten

Ibland. Gjorde det för tre veckor sedan, men fick sedan öroninflammation och mådde för dåligt för att åka till jobbet. Men jag gjorde lite smått administrativt jobb hemifrån... Anställd, mindre företag, jobbar på kontor. Har eget kontor så jag sitter liksom inte och snörvlar PÅ någon om jag är lite krasslig.

• Anonym (X)

Anställd konsult inom IT. Har väl hänt att jag tagit ett viktigt möte även fast jag känt mig hängig och antagligen haft låg feber som jag inte brytt mig om att kolla. Oftast jobbar jag bara hemifrån istället.

Det är dyrt att vara sjuk och blir bara dyrare med åren...

• Anonym (Ja)

Jobbat många gånger med halsont och troligen låg feber ( tagit alvedon mot halsonten=ev feber går ner ) jag jobbar med barn så länge föräldrarana inte håller sina barn hemma när de är genomförkylda utan anser sig vara oumbärliga på sitt jobb och skickar barnen sjuka till oss= vi skickar hem dem om de inte orkar med...men då har de redan hunnit smitta ner både oss och kompisarna.....jag har karrensdag= dyrt att vara hemma för en sjukdom jag fått på jobbet......

Svar på tråden Helt ärligt - har du jobbat med feber och halsont?