Hur gör jag nu? Hittade springmask.
Jag fick detta elände för ett tag sedan och trodde då att enbart jag fått det men blev väldigt osäker om det var dottern som hade det från början och smittade mig...
Jag sanerade dock 1 gång när vi behandlat alla precis som dig, alla kläder som var framme åkte i tvätten, alla handdukar och allas sängkläder!
Bytte kläder och underkläder varje morgon och kväll och dessa åkte in i tvätten direkt i två veckor, även pyjamasen. Duschade rumpan 2 gånger/dag tills medicinen verkat sedan 1 gång på morgonen i två veckor. Efter det städade jag sovrum, tvättstuga och badrum varje dag, dammtorkade dessa ställen varje dag och dammsög en dag och nästa skurade jag och höll på så i två veckor....resten av huset städade jag var tredje eller var fjärde dag! Har hört att efter några dagar behöver man bara byta sängkläder var tredje dag men jag blev så nojjig och äcklad att jag tvättade dessa varje dag i 3 veckor :O säkert överkurs men psyket kan spela en ett spratt! Det jag ångrar dock är att jag inte tvättade allas kläder och underkläder direkt, enbart mina och alla andras la jag i en påse och tvättade varannan dag...tänkte att ingen annan har det men det vet man ju inte! Dotterns rumpa duschade jag inte heller varje dag men torkade med våtservetter vilket jag också ångrade men ska förhoppningsvis vara lugnt ändå :)
Låter lite som hemma hos mig, min man tyckte jag överdrev och var inte alls intresserad av att hjälpa till, vi alla sover i samma säng och han tyckte inte alls att han behövde tvätta sin pyjamas varje dag eller ta dom åtgärder vi andra gjorde =/ så förstår din frustration... + att även jag är gravid och hormonerna gör ju inte saken bättre....sen har man ju faktiskt barn att ta hand om och tyvärr fick barnen sitta mycket själva under denna tid...
Jag hade inget toapapper på "min" toa utan den fick stå utanför som jag tog med mig in på toan, vet inte om det också är överkurs, inga handdukar på toan utan köpte tvättlappar som också fick vara utanför toan
Det viktigaste är nog handhygienen och byte av underkläder...tvätta händerna på barnen före och efter maten, efter toabesök och om de varit ute och lekt samt att det är viktigt att tvätta textiler som handdukar och kläder direkt och inte lägga i någon tvättkorg eller dylikt! Har även hört att det kan vara bra att ta av underkläderna i duschen eller badkaret så man kan duscha av eventuella ägg på morgonen!