• LittleSunshine84

Resa - ta med vagn el köpa sulky?

Hej!

Har en son på 7 månader och vi ska resa i september. Vi har en buffalo som vagn och undrar nu hur ni gjort som har rest med barn som behöver vagn?

Vågar man ta med vagnen? Hur bra vågar man lita på att vagnen inte kastas runt?

Mardrömmen är att den går sönder.

Hade ni köpt sulky? I så fall vilken?

• Svar på tråden Resa - ta med vagn el köpa sulky?
  • AnnaSthlm

Vi har kört med Chicco Liteway. Tålig, fullt liggläge, kompakt. Har klarat ett gäng flygresor hittills. Sök en begagnad sådan på Blocket! Flera charterbolag erbjuder hyra av vagn på plats för en symbolisk summa. Vill du inte checka in så skaffa Bugaboo Bee, den är dock dyr om du inte har något behov utöver den resan.

• John22

Bärsele/slunga alla dar i veckan. Äger ingen vagn och har aldrig haft behov av en.

• Frmid

Nu reste vi när vår dotter var yngre, så liggvagn var ett måste, men vi hyrde en Airshell för 200 kr för en vecka, smidig att hämta ut och lämna tillbaka. En slags väska för specialbagage. De flesta flygbolag ersätter skador på vagn om man har en sån som jag förstod det :)

• Carambolan

Vi brukar också skippa vagn och ta bara sele/sjal när vi reser.

• LaFontaine

Vi behöver vagnen och tar därför med vår vanliga. Utbudet av vändbara sulkys är rätt skralt och jag tänker inte ha henne framåt än. Airshell är ett tips!

• LittleSunshine84
    AnnaSthlm skrev 2017-07-04 17:10:27 följande:

Vi har kört med Chicco Liteway. Tålig, fullt liggläge, kompakt. Har klarat ett gäng flygresor hittills. Sök en begagnad sådan på Blocket! Flera charterbolag erbjuder hyra av vagn på plats för en symbolisk summa. Vill du inte checka in så skaffa Bugaboo Bee, den är dock dyr om du inte har något behov utöver den resan.

Roligt! Kikade på en Chicco :) hur tar man reda på om man kan hyra? Vi ska till Transsylvanien så är ingen vanlig charter.
  • LittleSunshine84
    John22 skrev 2017-07-04 17:12:49 följande:

Bärsele/slunga alla dar i veckan. Äger ingen vagn och har aldrig haft behov av en.

Han väger över 12kg och vi ska på bröllop. Kommer aldrig klara att bära honom i fem dagar. Är själv 163/47kg.
  • LittleSunshine84
    Frmid skrev 2017-07-04 17:27:17 följande:

Nu reste vi när vår dotter var yngre, så liggvagn var ett måste, men vi hyrde en Airshell för 200 kr för en vecka, smidig att hämta ut och lämna tillbaka. En slags väska för specialbagage. De flesta flygbolag ersätter skador på vagn om man har en sån som jag förstod det :)

Ska kolla upp det! Är det ngt man hyr på flygplatsen?
  • LittleSunshine84
    Carambolan skrev 2017-07-04 17:28:41 följande:

Vi brukar också skippa vagn och ta bara sele/sjal när vi reser.

Blir för tungt tyvärr :/ han väger över 12kg!
  • gruvan
    LittleSunshine84 skrev 2017-07-04 19:06:30 följande:

Ska kolla upp det! Är det ngt man hyr på flygplatsen?

Jag har flugit med buffalo i airshell och det är smidigt. Kolla deras hemsida! Vi hämtade upp på Arlanda och lämnade på samma ställe efter vi landat på Arlanda igen. Väskan är stor så det får plats extragrejer som regnskydd och sånt. Och nåt paket blöjor om ni vill ha med det från Sverige. Ett tips är att lägga alla hjul i separata påsar så det inte kommer fett på tygen. Det var inte så kul med stora fettfläckar på en ljus suflett som jag sen inte fick bort heller...
Svar på tråden Resa - ta med vagn el köpa sulky?