Inlägg från: Anonym (fwe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fwe)

Gillar att spara!

Gillar att snåla borde tråden heta!

Känner igen din typ TS, du blir inte sparsam, du blir snål som fan.

• Anonym (fwe)
    Anonym (Gillar att spara!) skrev 2017-07-06 09:01:49 följande:
    Det var intressant- men om du hade läst mina tidigare inlägg så har vi en bra balans mellan att spara och leva och har både larm, parabol...Sen finns det såklart den typen av människors om du nämner- som blir övernitiska. Däremot tror jag att många tror som du, vilket är intressant och något vi här hemma diskuterar. Det vi har gjort är att inte ha det där "svarta hålet" som många inte kan redovisa för. Den där latten varje morgon på
    Väg till jobbet, den där prylen som inte behövs hemma egentligen... det är lite det som var intressant här. Trots ett sjysst leverne så kan vi spara såna summor. Hur ser ni på sparande/ framtiden? Hur ser er budget ut?
    Aha, du har parabol och larm. HAHA - tillåt mig skratta. Jag pratar om inte om dig själv, utan din snålhet mot andra!
  • Anonym (fwe)
    Anonym (Gillar att spara!) skrev 2017-07-06 10:17:47 följande:
    Jag känner en viss bitterhet från din sida- avundsjuka kanske? Jag kan inte förstå hur du kan veta huruvida jag är snål mot andra eller ej, då du inte känner mig. Däremot säger dina inlägg en hel del om dig.

Trevlig sommar, nu ska jag till Systemet och köpa en vinflaska till en arbetskollega för att göra honom glad och fira den kommande semestern- bara för att
    Mina inlägg? Jag har gjort 2 st om DIG och du har en uppfattning mig. Vad säger mina inlägg om mig då?
  • Anonym (fwe)
    sextiotalist skrev 2017-07-06 10:26:32 följande:
    Det säger massor, mer än vad du tror. Anonyma inlägg där man hoppar på ts eller andra i tråden, det säger allt.
    Då ska man inte skapa trådar där man tillåter anonyma inlägg om man inte klarar av kritik, och speciellt inte på ett forum. Men för sig så är ju FL ett ryggklappar forum!
  • Anonym (fwe)
    sextiotalist skrev 2017-07-06 10:42:53 följande:
    Det är en stor skillnad att motargumentera i en tråd mot att gå ut med personangrepp.
    Det du skrev var inte kritik, det var inte motargument, det var ett rent personligt påhopp och inget annat.

Min erfarenhet av detta forum är att de som ägnar sig åt personliga påhopp, aldrig använder sitt ordinarie nicknamn utan gömmer sig bakom en tillfälligt anonymt nick.
    Ryggklappar, knappast, det finns många som, under sitt vanliga nick, ofta sakligt argumentar och även lämnar konstruktiv kritik. T.ex Påven Johanna och jag har ofta helt olika åsikter och uppfattningar om olika saker, men argumenterar under våra ordinarie nick. Även om hon och jag respekterar varandra, så är det knappast ryggklappar vi delar ut till varandra
    Du får vända till FL redaktionen om du anser att vi andra inte får använda anonyma nick!
  • Anonym (fwe)
    Anonym (Gillar att spara!) skrev 2017-07-06 10:35:20 följande:
    Oj var ska jag börja..?

Som din förutfattade mening att jag/vi ÄR snåla mot andra? Ingen nyfikenhet eller frågeställning från din sida utan ett självklart antagande.

Men det räcker gott så- vill helst undvika att sänka mig till en nivå jag inte uppskattar.
    Ok, spelar ingen roll. Jag anser fortfarande inte att du är sparsam, du är snål! Kanske inte mot dig själv, men mot andra!
  • Anonym (fwe)
    Anonym (Gillar att spara!) skrev 2017-07-06 10:56:17 följande:
    Ja det med anonymitet är intressant. Tror att majoriteten av dessa personer som gömmer sig och har tråkig attityd ( för att vara snäll) inte skulle föra ett sådant samtal om man visste vem de är-

men nu handlar det om nöjet med att spara! Så om du vill får du gärna delta i vår diskussion fwe, genom att delge din situation och tankar kring detta- sakligt, kan tilläggas.
    Du ska inte kasta sten i glashus TS, du är inte så offentlig själv!
  • Anonym (fwe)
    Anonym (Gillar att spara!) skrev 2017-07-06 12:19:31 följande:
    Återigen missade du poängen. Jag är anonym pga diskussionen kring pengar. Du är anonym för att fälla dryga ( och konstiga) kommentarer. Som du kanske märker så för de flesta vettiga, trevliga och sakliga diskussioner här- tom om man inte tycker samma. Samt att du förstör syftet med tråden... men nu väljer jag att avsluta "diskussionen" med dig och hoppas på andra bra sådana.
    Det var ju ett vettigt argument!

Jag skrev att du är en typisk snål människa, vilket jag står fast vid. Du kan inte ta det utan skyller på än det ena än det andra!
  • Anonym (fwe)
    Anonym (Gillar att spara!) skrev 2017-07-06 12:19:31 följande:
    Återigen missade du poängen. Jag är anonym pga diskussionen kring pengar. Du är anonym för att fälla dryga ( och konstiga) kommentarer. Som du kanske märker så för de flesta vettiga, trevliga och sakliga diskussioner här- tom om man inte tycker samma. Samt att du förstör syftet med tråden... men nu väljer jag att avsluta "diskussionen" med dig och hoppas på andra bra sådana.
    Så det brukar se ut med snåla människor, en jävligt öm tå när man påpekar det!
Svar på tråden Gillar att spara!