• blommigt95

Tankar kring graviditet efter MA

Jag plussade för någon dag sedan och har räknat ut att jag troligtvis har bf i februari med hjälp av appen Preglife. Jag hade ett MA i december och är extremt orolig över att detta ska hända igen, känns som att jag inte kan glädjas över huvudtaget och vågar inte heller ringa till mödravårdscentralen eller någonting, känns som att jag vill vänta till v.12 innan jag ringer någonstans för att vänta & se ifall denna lilla krabat vill stanna. Är det någon mer än jag som känner så här?

Men på samma gång känns det som att jag vill få en bekräftelse på att det faktiskt existerar något i magen på mig, men som jag har sett är det väldigt ovanligt med ultraljud innan v. 18..

Så vad ska man göra, vänta och se eller ringa? Trots att jag bara är i vecka 7.

• Svar på tråden Tankar kring graviditet efter MA
  • Mikeybe

Privat ultraljud kan göras från v.8 :) det tänker i alla fall jag göra nästa gång jag blir gravid :) fick missfall i maj.

• Jag är bara jag

Du gör precis som du känner för. När jag väntade sonen efter 4 missfall vågade jag aldrig tro på det. Jag gjorde VUL v.13 och blev helt chockad av ett levande barn! Hade aldrig vågat innan, men v.13 var sista veckan som gick göra.

• blommigt95
    Mikeybe skrev 2017-07-05 18:51:44 följande:

Privat ultraljud kan göras från v.8 :) det tänker i alla fall jag göra nästa gång jag blir gravid :) fick missfall i maj.

Hmm, har du gjort det tidigare? :)
  • Mikeybe

Nej det har jag inte. Men jag vet att man kan göra det :P sen vet jag iof inte hur mkt lugnare man blir även om man ser att det finns en liten där inne. Har tyvärr aldrig kommit så långt i mina graviditeter:/

• LemonGirl
    blommigt95 skrev 2017-07-05 19:16:51 följande:

Hmm, har du gjort det tidigare? :)

Jag har gjort det. Om du bor i Stockholm finns Ultraljudsbarnmorskorna. Kort väntetid. Kostar ca 800kr om jag minns rätt. Men även en del gynekologer gör det om du förklarar varför.
  • blommigt95
    Jag är bara jag skrev 2017-07-05 19:16:38 följande:

Du gör precis som du känner för. När jag väntade sonen efter 4 missfall vågade jag aldrig tro på det. Jag gjorde VUL v.13 och blev helt chockad av ett levande barn! Hade aldrig vågat innan, men v.13 var sista veckan som gick göra.

Åh får hoppas att jag också får se ett levande barn när det kommer till vul/ul! :)

Du måste blivit överlycklig! Kände du dig stressad efter det eller släppte stressen och oron efter du fick det konstaterat? :)
  • blommigt95
    LemonGirl skrev 2017-07-05 21:55:47 följande:

Jag har gjort det. Om du bor i Stockholm finns Ultraljudsbarnmorskorna. Kort väntetid. Kostar ca 800kr om jag minns rätt. Men även en del gynekologer gör det om du förklarar varför.

Okej! Får hoppas på att jag får hjälp först innan jag går till ultraljudsbarnmorskorna! :)

Jag känner på samma gång att det känns lite värt att gå till ulbarnmorskorna, men tänk om jag skulle ha ett till MA.. det skulle var hemskt :(
  • blommigt95
    Mikeybe skrev 2017-07-05 19:18:52 följande:

Nej det har jag inte. Men jag vet att man kan göra det :P sen vet jag iof inte hur mkt lugnare man blir även om man ser att det finns en liten där inne. Har tyvärr aldrig kommit så långt i mina graviditeter:/

Åh! :( du kommer gå så långt snart! Håller tummarna för dig! :))
  • Jag är bara jag
    blommigt95 skrev 2017-07-05 23:45:22 följande:
    Åh får hoppas att jag också får se ett levande barn när det kommer till vul/ul! :)
    Du måste blivit överlycklig! Kände du dig stressad efter det eller släppte stressen och oron efter du fick det konstaterat? :)
    Jag vågade faktiskt inte tro riktigt på det hela graviditeten. Det var för bra för att vara sant liksom efter alla år och all kamp! Gjorde många UL och gladdes varje gång jag fick se honom Solig , men oron fanns där under ytan. Efter v.25 började jag dock tro på barn mer än missfall.
  • Petite Dudute

Jag var hos Ultraljudsbarnmorskorna privat i tisdags. Det kostade 600 kr.

I mitt fall syntes en uppklarning men inget embryo ????. Jag fick en remiss till läkare på SÖS Gyn en vecka senare, alltså nu på tisdag. Antar att jag får tabletter eller liknande om jag fortfarande inte haft någon blödning då. Jag borde ha varit i vecka 8 nu. Har knappt haft några gravidsymptom. Bara ett positivt graviditetstest.

Jag fyller 43 om en vecka och risken för problem ökar ju med åldern. Jag ville veta hur det stod till så fort som möjligt oavsett. Varför gå och våndas längre än nödvändigt?

Hoppas det går bra för dig!

Svar på tråden Tankar kring graviditet efter MA