• humpe

bekräftelse för att ni står i IVF kö? (Sthlm)

Hej,

Vi står i kö sedan i maj, enligt min läkare, men vi har inte fått någon bekräftelse från IVF-kliniken (Huddinge eller KI).

Är det någon som vet OM vi ska få, eller får man inte det förän det är dax, eller?...

Har hört att det är 14 månaders väntetid.. gäller det generellt eller kan det vara så att de som är 'friskförklarade' och inte behöver samma hormonbehandling går före, eller bredvid, på något sätt?

'i väntans tider (på IVF)'

Humpe

• Svar på tråden bekräftelse för att ni står i IVF kö? (Sthlm)
  • humpe

Maskrosen - hur lång kö var det för insemination?

Här i Sthlm är det lång kö till det också. Min läkare tyckte inte det var någon idé eftersom vi båda är friskförklarade; insemination görs mest när spermakvaliten inte är 100%. Pratade med Huddinge idag och hon konstaterade att om jag ställde mig i den kön så skulle jag inte hinna göra inseminationen långt innan IVF, ca 1 år alltså?! Sen sa hon att det inte var särskilt bra resultat av insemination så jag vet inte om vi ens ska försöka med det.

Gällande kön så hade min gyn inte skickat remissen sen i maj så jag var lite arg och ledsen i eftermiddas så jag kan inte tillgodoräkna mig den tiden. 3 månader är ändå 3 månader :(

• humpe

Angela - kanske stämmer, men min läkare tyckte iaf inte det vore någon idé att göra insemination eftersom det nästan aldrig blir något bra resultat av det hela.

Någon som vet om det fortfarnade är 3 försök gratis av landstinget för iVF?

Svar på tråden bekräftelse för att ni står i IVF kö? (Sthlm)