• Angla

bekräftelse för att ni står i IVF kö? (Sthlm)

Hejsan
    Om man gör IVF oavsätt orsak så får man samma behandling dvs med hormoner och rubbet. Dock så finns dte massor av varianter på en IVF behandling endel med mer homorner och endel med färre men det tar man ställning till först då det är ens tur. Ibland så byter man tex efter den första behandlingen. Så kön är lika för alla det finns inga gräddfiler elel rolika köer beroende på problem. Ni räknas precis som alal andra i kön som ofrivilligtbarnlösa och ses då inte som friskare.
    Snarare så borde dte ju vara så att de som konstaterat inte kan få barn själva borde få gå före de som bör kunna få barn själva men så är dte ju inte. Och man vet ju inte trots en utredning om allt verkligen är okej för man känne rju inte till allt soms ka stämma för att en graviditet ska uppstå.

Ja en bekräftelse får man så det borde ni ha fått nu. Men de har ju sammanslagningen att tänka på just nu så de kanske ligger efter. Men jag skulle kolla upp det.

• Angla

En lite fråga också varför har inte er läkare rekomenderat er att testa med inseminationer först?

• Angla

Insemination görs de på just de par som inte har ngr konstaterade fel på spermierna. Just för att de då måste vara simdugliga för att nå fram. IVF och ICSI däremot används alltid till de par med nedsatt spermiekvalitet men även för andra problem.

• Angla

Okej, ja alla läkare har ju olika teorier och åsikter. Jag har ju nästan bara hört motsatsen att inseminationer är att föredra om det går. Jag skulle ju heldre börja med det för att ev slippa göra IVF då det ju är lite jobbigt men huvudsaken är ju att ni får hjälp.

I Stockholm så är det numera två landstingsfinansierade försök.

Svar på tråden bekräftelse för att ni står i IVF kö? (Sthlm)